آفتاب

القاعده چندین مقبره را در مارب یمن منهدم کرد

القاعده چندین مقبره را در مارب یمن منهدم کرد

ایرنا نوشت: شبکه تروریستی القاعده چندین ضریح ومقبره محلی در وادی عبیده شهر مارب را منفجر کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی یمن سبا ، منابع محلی گفتند : تروریست های مسلح وابسته به القاعده روز گذشته با کار گذاشتن مواد منفجره در چندین ضریح اقدام به انهدام وتخریب شماری مقبره های تاریخی به بهانه شرک والحاد کردند.
پیش از این نیز گروههای تروریستی القاعده وداعش اقدام به تخریب برخی اماکن تاریخی ومذهبی استان های حضرموت ومارب یمن کرده بودند.
این اقدام جنایتکارانه شبکه تروریستی القاعده در شهر مارب یمن با محکومیت گسترده مردمی مواجه شد.
گروههای تروریستی القاعده وداعش در یمن طی 10 ماه تجاوز وحشیانه عربستان به یمن ،حمله به مناطق مسکونی وتخریب زیر ساخت های این کشور به دلیل بهره مندی مستقیم از کمک های مالی وتسلیحاتی این کشور تقویت شده هر روز دست به جنایت جدیدی در این کشور می زنند.
عربستان با ائتلاف برخی کشورهای عربی منطقه و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.
براثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان شهید و یا زخمی شده و ده ها هزار نفر نیز آواره و80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.

49261

کد N1106495

وبگردی