آفتاب
امام جمعه موقت اصفهان در گفتگو با مهر:

صیانت از اجزاء انتخابات و آرا مردم بالاتر از حق‌الناس است

صیانت از اجزاء انتخابات و آرا مردم بالاتر از حق‌الناس است

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: صیانت از آراء مردم و اجزای انتخابات نه تنها حق الناس بلکه حق الله است، چراکه نظام ما مردم سالاری دینی است.

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به مسئله صیانت از آراء و تعبیر مقام معظم رهبری از حق الناس در مورد اجزای انتخابات اظهار کرد: آراء مردم و صیانت از اجزای انتخابات نه تنها حق الناس بلکه حق الله است؛ چراکه نظام ما یک نظام الهی و مردم سالاری دینی است بنابراین دین هم جزئی از نظام ما است.

وی افزود: آن کسی که در انتخابات انتخاب می شود باید به نظام و دین پایبند باشد و آنکه می خواهد انتخاب کند هم باید با همین نگاه رأی دهد و آن کسی که تایید صلاحیت می کند هم باید همین دیدگاه را داشته باشد.

حجت‌الاسلام رهبر تصریح کرد: نظام ما از این جهت که یک نظام مردم سالاری دینی است بر محور دین می‌چرخد و یک دموکراسی معمولی مانند کشورهای دیگر نیست بلکه یک دموکراسی اسلامی است و در آن هم حق خدا را و هم حق خلق را باید رعایت کرد.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: در واقع استفاده از حق‌الناس به عنوان یک مفهوم دینی و فقهی برای موضوعی سیاسی به دلیل حاکمیت مردم سالاری دینی و پیوستگی سیاست و دیانت در نظام جمهوری اسلامی است. یعنی حق الناس، حق‌الله و منافع دینی و مملکتی از جمله مسائلی هستند که در نظام ما به یکدیگر پیوند خورده‌اند.

وی با بیان اینکه انتخابات سال ۸۸ و ایجاد شبهه در آن و عدم ارائه دلیل برای ادعاهای مطروحه یکی از مصادیق رعایت نکردن حق‌الناس بود، تاکید کرد: در فتنه 88 باعث شد دشمنان سوژه های زیادی علیه جمهوری اسلامی به دست بیاورند.

حجت الاسلام رهبر افزود: در آن اتفاقات انسان های بی گناهی کشته شدند و هنوز آثار آن در جامعه دیده می شود و بعد از گذشت ۶ سال آن حوادث هنوز جلوی چشم مردم قرار دارد و ملت نمی خواهند بار دیگر همان حوادث تکرار و حق الناس مخدوش شود و عده‌ای اقدام به بدعت گذاری های غیرقانونی کنند.

کد N1106077

وبگردی