آفتاب
اولویت‌ سازمان بسیج سازندگی؛

تشکیل بانک اطلاعاتی مناطق محروم

تشکیل بانک اطلاعاتی مناطق محروم

مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی کشور از تشکیل بانک اطلاعاتی مناطق محروم به‌عنوان یکی دیگر از اولویت‌های سازمان بسیج سازندگی نام برد و گفت: جمع‌آوری اطلاعات مربوط به روستاها و مناطق محروم برای تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، مهدی محمدی در نشست هم‌اندیشی با فعالان اردوهای جهادی دانشگاه‌های استان لرستان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهمی که جزء اولویت‌های بسیج سازندگی کشور محسوب می‌شود این است که تمام مأموریت‌های این سازمان در زمینه محرومیت‌زدایی با کمک گروه‌های جهادی انجام شوند.

وی افزود: توجه ویژه به تخصصی کردن گروه‌های جهادی و بومی کردن اردوهای جهادی از جمله اهداف واگذاری پروژه‌های محرومیت‌زدایی سازمان بسیج سازندگی به گروه‌های جهادی است؛ چراکه گروه‌های جهادی با توجه به شناختی که از مناطق خود دارند بهتر می‌توانند در اجرای پروژه‌ها مشارکت کنند.

وی ادامه داد: بر اساس طرح فوق واحد فنی و عمرانی بسیج سازندگی باید پروژه‌های محرومیت‌زدایی خود را با کمک گروه‌های جهادی انجام دهد، البته پیش‌ از واگذاری پروژه‌ها گروه‌های جهادی آموزش‌های تخصصی را فرا می‌گیرند.

مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‎های جهادی بسیج سازندگی کشور با اشاره به این‌که «بنابر تدبیر سردار نقدی آیین‌نامه و دستورالعمل تشکیل قرارگاه‌های گروه‌های جهادی استانی نیز به کل کشور ابلاغ شده است» اظهار کرد این قرارگاه‌ها به منظور برنامه‌ریزی، مدیریت تصمیم گیری، پشتیبانی و حمایت از گروه‌های جهادی هر استان تشکیل شده‌اند. با تشکیل قرارگاه‌های گروه‌های جهادی استانی باید تا پایین‌ترین سطح که شهرستان محسوب می‌شود از ذیل تا صدر شورای گروه‌های جهادی ناحیه، در استان مجمع گروه‌های جهادی استان و در کشور هم مجمع عالی جهادگران تشکیل شود که در حال حاضر کار تحقیقاتی تدوین اساس‌نامه این مجامع شروع شده و امیدواریم تا پایان سال و یا زودتر انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی چهار قرارگاه سازندگی گروه‌های جهادی در استان‌های محروم کشور از جمله استان لرستان جزء اولویت‌های مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی کشور است.

وی با بیان این‌که «هنوز استان‌های مورد نظر برای راه‌اندازی قرارگاه‌های سازندگی تعیین نشده‌اند اما استان‌هایی مانند ایلام، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و لرستان به دلیل محرومیت‌هایی که دارند جزء اولویت‌های راه‌اندازی قرارگاه‌های سازندگی هستند»، افزود: این قرارگاه‌ها در مناطق غرب، شرق، جنوب و مرکز کشور راه‌اندازی می‌شوند.

مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی کشور با اشاره به این‌که «در حال حاضر مشغول بررسی برای وضعیت استان‌ها برای راه‌اندازی قرارگاه‌های سازندگی هستیم»، گفت: هدف از راه‌اندازی این قرارگاه‌ها این است که نسبت به رفع یک معضل خاص و گریبانگیر هر منطقه گام برداریم.

وی گفت: با توجه به نیازهای کشور و فرمان رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه ویژه به عرصه‌های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی عامل اصلی و هدف اصلی در اردوها را کمک به ترویج عرصه‌های اقتصاد مقاومتی قرار داده‌اند.

وی از تشکیل بانک اطلاعاتی مناطق محروم به‌عنوان یکی دیگر از اولویت‌های سازمان بسیج سازندگی نام برد و اظهار کرد: جمع‌آوری اطلاعات مربوط به روستاها و مناطق محروم برای تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها ضروری است.

محمدی از پیگیری‌های سازمان بسیج سازندگی برای راه‌اندازی مجمع خیرین جهادی در سطح کشور خبر داد و گفت: برای پیشبرد سازندگی در کشور باید از ظرفیت خیرین استفاده شود، به‌عنوان نمونه یکی‌از دانشجویان اهل لرستان که در تهران سکونت دارد اخیراً توانست 90 میلیون تومان از یک خیر مقیم آمریکا که به ایران سفر کرده بود برای اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی دریافت کند.

وی با بیان این‌که 60 درصد از جمعیت گروه‌های جهادی را دختران تشکیل می‎دهند اما از این جمعیت غافل هستیم، افزود: باید برای دانشجویان جهادی دختر در اردوها برنامه داشته باشیم.

انتهای پیام

کد N1104885

وبگردی