آفتاب

گفتگوی رئیس کمیسیون اروپا و نخست‌وزیر لهستان پیش از نشست اتحادیه اروپا در ورشو

گفتگوی رئیس کمیسیون اروپا و نخست‌وزیر لهستان پیش از نشست اتحادیه اروپا در ورشو

رئیس کمیسیون اروپا و نخست‌وزیر لهستان پیش از برگزاری نشست اتحادیه اروپا در ورشو تلفنی با یکدیگر به گفت و گو پرداختند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت جدید لهستان تلاش‌هایش را برای برطرف کردن نگرانی‌های بروکسل نسبت به وضعیت حقوق بشری در این کشور پیش از نشست امروز (چهارشنبه) در ورشو بیشتر کرده است.

بئاتا شدوو،‌ نخست‌وزیر لهستان روز سه شنبه در تماس تلفنی با ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا صحبت کرد و امروز نیز معاون وزیر امور خارجه لهستان قرار است سخنرانی در پارلمان اروپا ایراد کند که پیش از برگزاری مناظره در این کمیسیون در مورد اقدامات اصلاحی کشورش در هفته آتی صورت می‌گیرد.

روز دوشنبه، مقام‌ها اعلام کردند یکی از معاونان وزیر امور خارجه لهستان به بروکسل رفت تا با اعضای کمیسیون اروپا دیدار کند. کمیسیون اروپا در حال بررسی این مساله است که آیا باید علیه ورشو دست به اعمال تحریم زده شود یا خیر و این در صورتی است که مشخص شود دولت لهستان مرتکب نقض قوانین اتحادیه اروپا شده باشد.

جزئیات بیشتری درباره گفت و گوی تلفنی میان نخست‌وزیر لهستان با رئیس کمیسیون اروپایی منتشر نشده است؛ با این حال، مقام‌های اتحادیه اروپا این گفت و گو را نشانه‌ای برای جلوگیری از مخدوش شدن روابط میان بروکسل و ورشو در بحبوحه بروز بحران در داخل اتحادیه اروپا می‌دانند.

منتقدان، یاروسلاو کاژینسکی، ناسیونالیست لهستانی و رهبر حزب عدالت و قانون لهستان را به عقب نشینی و عدم انجام اقدامات برای استقلال قضایی و آزادی بیان متهم می‌کنند.

امروز همچنین قرار است کمیسیونرهای مسئول حقوق بنیادین،‌ رسانه و عدالت گزارش خود را درباره اوضاع حقوق بشری لهستان به کمیسیون اروپا ارائه دهند.

انتهای پیام

کد N1104204

وبگردی