آفتاب

تشکر کری از ایران پس از آزادی تفنگداران آمریکایی

تشکر کری از ایران پس از آزادی تفنگداران آمریکایی

وزیر امور خارجه آمریکا پس از آزادی تفنگداران نیروی دریایی این کشور از ایرانی‌ها برای حل این مساله تشکر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه واشنگتن پست، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه پس از آزادی 10 تفنگدار نیروی دریایی این کشور که عصر روز سه‌شنبه در آب‌های خلیج فارس بازداشت شده بودند، بیاینه‌ای منتشر و از آزادی سربازان کشورش از ایرانی‌ها تشکر کرد.

وی در بیانیه خود آورده است: من از این که سربازان نیروی دریایی‌مان در امنیت به آمریکا بازگشته‌اند بسیار خرسندم. من خود به عنوان یک سرباز نیروی دریایی از اهمیت حضور این نیروها در سراسر جهان و کار حساسی که نیروی دریایی در منطقه خلیج فارس انجام می‌دهد مطلعم.

کری افزود:‌ من به مردان و زنان جوان‌مان در لباس نظام افتخار می‌کنم و می‌دانم که آن‌ها تا چه حد وظایف خود را در قبال دیگران و به علاوه در قبال دیگر نیروهای دریایی که در تنگنا قرار دارند جدی می‌گیرند.

وزیر امور خارجه آمریکا هم‌چنین بیان کرد: من از مقامات ایرانی برای همکاری‌شان برای حل این مساله به شکل مناسب بسیار تشکر و قدردانی می‌کنم.

او در ادامه تاکید کرد: این‌که این مساله که به صورت صلح‌آمیز و موثر حل شده، نشان دهنده نقش حساسی است که دیپلماسی در حفظ ایمنی، امنیت و قدرت کشورمان ایفا می‌کند.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، جان کری با محمدجواد ظریف همتای ایرانی‌اش روابط بسیار نزدیکی با یکدیگر دارد و شب گذشته پس از بازداشت این تفنگداران آمریکایی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به دلیل ورود غیرقانونی به مرزهای این کشور با وی تماس تلفنی برقرار کرد و آزادی این سربازان نیروی دریایی را خواستار شد.

انتهای پیام
کد N1104197

وبگردی