آفتاب

اعمال جرائم رانندگی بازدارنده در مقابل تخلفات

اعمال جرائم رانندگی بازدارنده در مقابل تخلفات

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با بیان این‌که اعمال جرائم راهنمایی و رانندگی یکی از راه‌های بازدارنده در مقابل تخلفات است، گفت: میزان جرائم در ایران زیاد نیست و همین موضوع باعث شده تا عده‌ای بی‌توجه به جریمه شدن اعمال خود را تکرار کنند.

سرهنگ «رمضان آفریدون» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، اظهار کرد: اعمال جریمه فقط یکی از راه‌های بازدارنده به‌شمار می‌آید و این تفکر که پلیس از اعمال جریمه رضایت دارد درست نیست، چون سعی می‌کنیم این اقدام در آخرین گام انجام شود.

وی تصریح ‌کرد: ما دوست نداریم که تخلفی شود تا مأموران‌مان بلافاصله وارد عمل شده و فرد متخلف را جریمه کنند، بلکه آرزوی ما داشتن رانندگانی بدون هیچ‌گونه تخلف است، اما متأسفانه عده‌ کمی بی‌توجه به این موضوع هستند و به اعمال خلاف قانون خود ادامه می‌دهند و در این شرایط نیز قطعاً جریمه می‌شوند و این نکته نیز نباید فراموش شود که مبالغ جرائم به‌حساب خزانه واریز می‌شود.

این مسئول با اشاره به این‌که مبلغ جرائم رانندگی در ایران بسیار پایین‌تر از بسیاری از کشورهاست، افزود: زیاد بودن مبالغ جرائم می‌تواند تا حدی مانع بروز تخلف شود، البته تخلف را ریشه‌کن نمی‌کند اما بازدارنده خوبی است، البته باید به این نکته نیز توجه کرد که نهادینه کردن فرهنگ درست رانندگی باید معیار و اصل کار قرار گیرد.

آفریدون با اشاره به این‌که نهادینه کردن فرهنگ صحیح رانندگی فقط مربوط به پلیس نیست، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های هم‌سوی زیادی وجود دارد که باید در این چرخه به ما کمک کنند، اما متأسفانه شاهد این هستیم که کم‌کاری‌هایی انجام می‌شود که باید با تغییر رویه بتوانیم شرایط را به سمت بهبود سوق دهیم.

انتهای پیام

کد N1103494

وبگردی