آفتاب

طراحی گزارش وضعیت محیط‌زیست قزوین

طراحی گزارش وضعیت محیط‌زیست قزوین

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین از طراحی گزارش وضعیت محیط‌زیست قزوین در آینده‌ نزدیک خبر داد.

«سیاوش شمسی‌پور»، سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قزوین، اظهار کرد: نخستین اولویت این اداره‌ی کل، اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری است که در این راستا یک گروه کاری در استان مشخص شده است.

وی افزود: این گروه کاری در جهت پیش برد کارها و به نتیجه‌ی ملموس و عملی رساندن آن‌ها تشکیل شده است، چون تدوین برنامه، یک قسمت کار است و اجرایی کردن و نظارت بر نحوه‌ی اجرای آن بخش مهم‌تر است.

شمسی‌پور تصریح کرد: اگر بخواهیم برنامه‌ای را پیش ببریم، باید بدانیم که هم‌اکنون در کجای کار قرار داریم و وضعیت ما در استان به چه شکلی است، که طراحی گزارش وضعیت محیط‌زیست استان یا همان SOE در این راستا است.

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین ادامه داد: گزارش وضعیت محیط‌زیست استان در آینده‌ی نزدیک و حداکثر تا دو ماه آینده، جمع‌بندی و آماده می‌شود.

وی با بیان این‌که SOE استان در حوزه‌های مختلف محیط‌زیستی تدوین می‌شود، خاطرنشان کرد: این گزارش پس از تدوین در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

شمسی‌پور با اشاره به این‌که بر مبنای این گزارش، همه عملکردهای محیط‌زیست برنامه‌ریزی می‌شود، خاطرنشان کرد: SOE استان مبنایی خواهد بود برای این‌که جاهایی که نقاط ضعف هستند بیشتر کار شود و نقاط قوت نیز تقویت شود.

سرپرست اداره‌ی کل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین خاطرنشان کرد: پس از دیدار اسفندماه سال گذشته‌ی مقام معظم رهبری با فعالان محیط‌زیست، استان قزوین نخستین استانی بود که برای اجرایی شدن این منویات دست به کار شد، البته این منویات، در 15 محور از سوی رئیس سازمان محیط‌زیست به استانداران ابلاغ شد.

وی با اشاره به این‌که در استان قزوین این 15 محور در غالب 35 برنامه تدوین شده است، افزود: در کارگروه فرابخشی ماه گذشته‌ی استان نیز، این 35 برنامه به تصویب رسید.

شمسی‌پور یادآور شد: بسیاری از این برنامه‌ها مربوط به وظایفی می‌شود که سایر دستگاه‌ها نسبت به محیط‌زیست دارند و سعی کردیم حضور دستگاه‌ها در بحث محیط‌زیست را پر رنگ‌تر کنیم و گزارش‌های آن‌ها را در خصوص حوزه‌ی مسائل محیط‌زیستی مثل مصرف آب و منابع طبیعی به‌صورت مداوم دریافت کنیم.

وی با بیان این‌که استان قزوین نخستین استانی بود که توانست این کارگروه را تشکیل داده و به تصویب برساند، گفت: ادارات کل منابع طبیعی، آب و فاضلاب و راه و شهرسازی اداراتی هستند که گزارش برنامه‌های انجام شده خود را، به اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان ارسال کرده‌اند.

سرپرست اداره‌ی کل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین خاطرنشان کرد: برنامه‌های تدوین شده برای دستگاه‌های استان زیاد عجیب و غریب نیست و سعی شده است کارهایی که در ساختار دستگاه‌های دولتی باید انجام شود تقویب شود، تا بتوانیم با انرژی مضاعف، فرمایشات رهبری را به نتیجه برسانیم.

انتهای پیام

کد N1103391

وبگردی