آفتاب

‌دستگیری عاملین آتش‎سوزی پارک جنگلی مخملکوه

‌دستگیری عاملین آتش‎سوزی پارک جنگلی مخملکوه

‌مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: 3 نفر از متخلفین منابع طبیعی که اقدام به آتش‎سوزی عمدی در پارک جنگلی مخملکوه کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، مهندی نجفی در جمع خبرنگاران، افزود: هر فردی که اقدام به تخریب اراضی ملی، قطع جنگل‎ها، آتش‎سوزی، بوته سوزی، کت درختان، حمل غیرمجاز زغال و غیره در عرصه‎های ملی به‎ صورت عمدی و غیرعمدی کنند، مجازات سختی از طرف دستگاه قضایی در پیش‎رو خواهد دید.

وی اظهار کرد: در سال‎گذشته سه نفر از متخلفین عرصه‎های منابع طبیعی به‎صورت عمدی اقدام به آتش‎سوزی گسترده و خسارات زیادی به انفال در پارک جنگلی مخملکوه کرده بودند که با پیگیری اولیه نیروهای یگان حفاظت شهرستان خرم‎آباد و بررسی منطقه، عاملین آتش سوزی که از ساکنین منطقه بودند شناسایی و پس از تشکیل پرونده و ارجاع آن به دستگاه قضایی، تخلف متهمین برای دادگاه محرز شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: از طریق شعبه 102 ، دادگاه کیفری شهرستان خرم‎آباد هر کدام از عاملین آتش سوزی به 13 سال و جمعا به 39 سال حبس محکوم شدند که پس از قطعی شدن حکم و صدور رای دادگاه تجدید نظر استان طی روزهای آتی مشارالیهم به سزای عمل تجاوز کارانه خود خواهند رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان تصریح کرد: پارک جنگلی مخملکوه به مساحت 475 هکتار در سال 1372 به عنوان یک مکان تفرجگاهی برای شهروندان و مسافران در شمال شهر خرم‎آباد و جزء پارک‎های جنگلی سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری کشور قرار گرفت.

وی ادامه داد: پارک مذکور از چشم انداز زیبایی نظیر رشد گل سنگ‎ها، وجود آب‎های جاری در فصل بارش و بندهای ملاتی برای ذخیره نزولات، امکانات تفرجی نظیر آلاچیق، سرویس‎های بهداشتی و آب لوله‎کشی شده برخوردار بوده که سالیانه محل تفریح افراد زیادی از هموطنان از سراسر کشور و مردم خوب استان است.

نجفی با بیان اینکه در این پارک نیز درختکاری‎های لازم صورت گرفته که از طریق واگذاری به بخش خصوصی مراقبت، آبیاری و نگهداری می‎شود، گفت: متخلفین عرصه‎های منابع طبیعی بدانند که نیروهای این اداره کل ‌با حمایت بی‎نظیر دستگاه قضایی به‎صورت شبانه‎روز در مناطق جنگلی استان حضور داشته و در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تجاوز و قطع جنگل‎ها با آنها برخورد خواهد شد.

انتهای پیام

کد N1101898

وبگردی