آفتاب
در گلایه علی قمصری مطرح شد

اعطای درجه کیفی «نازل» به «موج نو»

اعطای درجه کیفی «نازل» به «موج نو»

علی قمصری - آهنگساز و نوازنده‌ی تار - پس از سه اجرای متوالی ارکستر «موج نو» درباره‌ی مسائل و مشکلاتی که پیش روی این ارکستر بود، توضیح‌هایی داد.

به گزارش ایسنا، این نوازنده و آهنگساز اظهار کرد: دلیل این‌که ترجیح دادم پیش از اجرای «موج نو» حرفی نزنم، ترس از لغو مجوز این کنسرت نبود، بلکه ترجیح دادم تا مخاطبان هوشمند موسیقی ایرانی، ابتدا با بار کیفی ارکستر و نتیجه‌ی ممارست‌های بی‌وقفه‌ی جوانانی که با دقت انتخاب شده‌اند، مواجه شوند و سپس با عنوان کردن یک حقیقت تلخ، باعث تعجب یا خنده‌ی آن‌ها شوم! بله، کارشناسان شورای موسیقی که بیشتر آن‌ها مسؤولان خانه‌ی موسیقی هستند، با اعطای درجه‌ی کیفی «نازل» به ارکستر «موج نو» تلاش کردند تا مانع اجرای ارکستر در تالار وحدت شوند.

وی ادامه داد: زمانی که امضای من پای نامه‌ی انتقادی از خانه‌ی موسیقی درج شده بود و آن‌ها من و بیش از ١٠٠ هنرمند دیگر را «هنرجو» خوانده بودند، واکنشی نشان ندادم؛ اما برایم مایه‌ی تعجب بود که اجرای ارکستری با حضور ٧٠ نوازنده‌ی شایسته که هر کدام از نقاط مختلف کشور، در تمرین‌ها حاضر شده‌اند و شما قابلیت‌های‌شان را در کنسرت دیدید، این‌گونه ارزیابی شود.

او اضافه کرد: اجرای من که با حضور محمد معتمدی و یک شورای فنی که جزو نواندیش‌ترین هنرمندان امروز هستند، با این قضاوت قرار بود، لغو شود! آن هم به‌خاطر کسانی که با عنوان «هنرمند» مثلا قرار است، پشتیبان موسیقی باشند. جالب است که سرپرست دفتر موسیقی با علم به دلیل غیرهنری رأی منفی شورای موسیقی (یا شاید بهتر است بگوییم مسؤولان خانه ی موسیقی) با اعلام این‌که «اگر این ارکستر شأنیت اجرا در وحدت را ندارد، پس وحدت جای چه کسانی است؟» مهر تأیید بر اجرای ما زدند.

انتهای پیام

کد N1100987

وبگردی