آفتاب
رییس جمعیت هلال احمر عنوان کرد

ورود آموزش کاهش مخاطرات طبیعی به مدارس/هلال احمر متولی اصلی آموزش همگانی

ورود آموزش کاهش مخاطرات طبیعی به مدارس/هلال احمر متولی اصلی آموزش همگانی

رییس جمعیت هلال‌احمر کشور از آمادگی این جمعیت برای اجرای هرچه بهتر طرح "مدرسه آماده" در پایتخت خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر سید امیرمحسن ضیایی صبح امروز در مراسم افتتاحیه اجرای طرح "مدارس آماده" با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش همکاری‌های زیادی با جمعیت هلال‌احمر دارد، گفت: پشتیبانی شهرداری تهران از اجرای طرح "مدارس آماده" قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه تغییرات آب و هوایی و شهرنشینی بدون قانون، سبب شده که تاثیرات مخاطرات طبیعی افزایش یابد، گفت: تخمین زده شده است که در سال 2050، 66 درصد مردم جهان در شهرها و بسیاری از سکونت‌گاه‌های غیررسمی ساکن هستند که این موضوع به ایجاد پدیده حاشیه‌نشینی دامن می‌زند.

رییس جمعیت هلال‌احمر کشور با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته با آنکه شدت مخاطرات طبیعی زیاد است، اما تلفات کم است، گفت: بررسی‌ها نشان داده است که هرچقدر آموزش اهمیت داده شود، از شدت آسیب‌ها کاسته می‌شود.

ضیایی با بیان اینکه باید به حوزه پیشگیری و مخاطرات طبیعی به عنوان یک اولویت ملی نگاه شود، گفت: نگرش قالب این است که پس از وقوع حوادث، مدیریت با تمام امکانات وارد شود اما در کشورهای دیگر اینگونه نیست.

وی با اشاره به حادثه‌خیزی کشورمان گفت: یکی از روش‌های کاهش مخاطرات طبیعی، آموزش است و یکی از مکان‌های مناسب برای ارائه این آموزش‌ها مدارس هستند.

رییس جمعیت هلال‌احمر کشور با بیان اینکه مدارس مکان مناسبی برای ارائه آموزش‌های کاهش مخاطرات طبیعی است، گفت: جامعه دانش‌آموزی 13 میلیون نفر است که با احتساب خانواده‌هایشان باید بگویم که 40 میلیون نفر درگیر آموزش‌های امداد و نجات می‌شوند.

ضیایی با بیان اینکه ارائه آموزش‌های کاهش مخاطرات طبیعی در مدارس می‌تواند جمعیت زیادی را تحت شعاع قرار دهد، گفت: اولین امدادگر کسی است که در محل حادثه زنده می‌ماند. باید سعی کنیم آموزش‌های لازم را به دانش‌اموزان ارائه دهیم تا در هنگام وقوع حادثه تا رسیدن افراد متخصص بتوانند به دیگران یا به خود کمک کنند.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر متولی اصلی آموزش همگانی است، گفت: ما در جمعیت هلال‌احمر طرح دادرس را به طور مستمر در دستور کار قرار می‌دهیم، اما در طرح مدرسه آماده، فارغ از آموزش‌های لازم، بحث فضای فیزیکی و تجهیزات نیز نقش کلیدی دارد. امیدواریم با اجرای طرح مدرسه آماده جان افراد زیادی را نجات دهیم.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم، رییس جمعیت هلال‌احمر، شهردار تهران و معاون وزیر آموزش و پرورش تفاهم‌نامه همکاری را در خصوص اجرای طرح مدرسه آماده منعقد کردند و از چهاربند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران توسط شهردار تهران تقدیری در راستای همکاری حداکثری برای اجرای طرح مدرسه آماده به عمل آمد.

انتهای پیام

کد N1100977

وبگردی