آفتاب
به منظور افزایش سرانه مطالعه دانش آموزان تهرانی صورت می‌گیرد؛

برپایی نخستین جشنواره یاد یار مهربان از ۲۸ دی ماه

برپایی نخستین جشنواره یاد یار مهربان از ۲۸ دی ماه

مدیرعامل موسسه نشر شهر با اشاره به برگزاری نخستین دوره جشنواره یاد یار مهربان گفت: این رویداد فرهنگی با هدف افزایش سرانه مطالعه دانش آموزان پایه های ۷ و ۸متوسطه اول در برج میلاد آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید حسینی ضمن اعلام این خبر با بیان اینکه این دوره از جشنواره به مدت ۶ ماه میزبان ۱۸۰ هزار نفر از دانش آموزان پایه های ۷ و ۸ متوسطه اول خواهد بود، اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است تا ۱۵۰۰ کتاب در زمینه های مختلف به دانش آموزان معرفی شود و مخاطبان نیز با انتخاب ۲ کتاب به گردونه جشنواره وارد می شوند.

وی افزود: برای شرکت در جشنواره ۱۵ آیتم از جمله خلاصه کردن کتاب، اجرای تئاتر بر اساس مفاهیم کتاب و ... تعریف شده است و در پایان نیز به ۲۰ نفر برتر از سوی شهردار تهران جوایز ارزنده ای اهدا می شود.

مدیر عامل موسسه نشر شهر با اشاره به اهدای جوایز به ۱۰۰ نفر برتر از سوی معاونین شهرداری و استفاده حداکثر ۳۵ هزار نفر برتر از خدمات فرهنگی شهرداری تهران طی یک سال گفت: برنامه ریزی کرده ایم تا در خرداد ماه سال آینده با برگزاری اردوی یاد یار مهربان در اردوگاه شهید باهنر هزار نفر را به عنوان اعضای کلوپ کتاب مدرسه معرفی کنیم.

حسینی در ادامه با تاکید بر تفاوت های این رویداد فرهنگی نسبت به دوره های قبل تصریح کرد: یاد یار مهربان ۱۲ دوره در قالب نمایشگاه و با حضور معلمین برگزار شد. در این نمایشگاه ها سعی بر آن بود تا با توزیع کتاب در میان معلمان کتابخانه مدارس غنی شود و سرانه مطالعه دانش آموزان افزایش یابد.

وی تاکید کرد: بررسی های ما نشان می دهد که با برپایی نمایشگاه یاد یار مهربان سرانه تعداد کتاب در مدارس افزایش یافته است به طوری که امروز به ازای هر دانش آموز ۱۵ کتاب در مدارس وجود دارد. اما، متاسفانه سرانه مطالعه آن گونه که باید افزایش پیدا نکرد.

مدیر عامل موسسه نشر شهر در پایان خاطرنشان کرد: به همین دلیل، شهرداری تهران به منظور افزایش سرانه مطالعه دانش آموزان تهرانی برای نخستین بار جشنواره یاد یار مهربان را با تاکید بر حضور دانش آموزان برگزار می کند.

 

 

کد N1099637

وبگردی