آفتاب

آغاز به‌ کار مدرسه زمستانی میولوژی منطقه مدیترانه شرقی در کرمان

آغاز به‌ کار مدرسه زمستانی میولوژی منطقه مدیترانه شرقی در کرمان

برای اولین بار در کشور مدرسه زمستانی میولوژی منطقه مدیترانه شرقی به میزبانی مرکز تحقیقات بیماری‌های مغز و اعصاب معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان در محل هتل پارس آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، دکتر کاوه شفیعی دبیر علمی اولین مدرسه زمستانی میولوژی در این رابطه گفت: این مدرسه با حضور 15 سخنران تا 22 دی ماه ادامه دارد.

وی افزود: در این مدرسه 45 نفر از متخصصین مغز و اعصاب، متخصصین پاتولوژی، متخصصین اطفال، فوق تخصص اعصاب اطفال، متخصصین طب فیزیکی و توانبخشی و متخصصین رادیولوژی حضور دارند.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این مدرسه ارائه به‌ روزترین دستاوردهای درمانی و تشخیصی در حیطه بیماری‌های عصبی – عضلانی است.

دبیر علمی این مدرسه در ادامه گفت: حدود دو سال پیش کرمان میزبان همایش چالش‌های نورولوژی بود که در حاشیه این همایش و با کمک امور بین‌الملل دانشگاه، تفاهم نامه‌ای با انستیتو میولوژی پاریس منعقد شد که در قالب این تفاهم‌نامه مدرسه بعدی میولوژی در کرمان برگزار شود.

به گفته وی مدرسه زمستانی میولوژی هشت سال است که در پاریس برگزار می‌شده و امسال برای اولین بار به میزبانی کرمان برگزار شده است.

به گزارش ایسنا، اولین مدرسه زمستانی میولوژی به صورت منطقه‌ای و با همکاری مرکز تحقیقات بیماری‌های مغز و اعصاب، انستیتوی میولوژی پاریس و اساتید فرهیخته داخل کشور به میزبانی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان در حال برگزاری است.

انتهای پیام

کد N1099603

وبگردی