آفتاب

انسداد راه دسترسی برخی روستاهای الموت بر اثر بارش برف

انسداد راه دسترسی برخی روستاهای الموت بر اثر بارش برف

رئیس اداره‌ی راه و شهرسازی الموت گفت: ارتفاع بارش برف دیشب منطقه الموت در گردنه‌ها در حدود 30 سانتی‌متر و در روستاهای کوهستانی نزدیک به 50 سانتی‌متر است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قزوین، «اسماعیل لطفی» با اشاره به وجود کولاک شدید در گردنه‌های «بهرام‌آباد» و «قسطین لار» هم‌اکنون گفت: با توجه به بارش سنگین برف و کولاک شدید در طولی حدود 5 کیلومتر از این گردنه‌ها حرکت به کندی صورت گرفته و بدون زنجیر چرخ امکان تردد وجود ندارد.

رئیس اداره‌ی راه و شهرسازی الموت خاطرنشان کرد: ارتفاع بارش برف در برخی روستاهایی که در ارتفاع قرار گرفته‌اند مانند آتان، کلایه، هنیز، سفیداب و پیچ بن به 50 سانتی‌متر می‌رسد.

این مسئول با اشاره به مسدود بودن راه دسترسی نزدیک به 90 روستا در الموت اظهار کرد: از اولین ساعت‌های بارش در روز گذشته عملیات نمکپاشی و برفروبی توسط پرسنل خدوم راهداری آغاز شده و با وجود کولاک شدید هم‌چنان ادامه دارد و می‌کوشیم تا فردا راه‌های مسدود شده را بازگشایی کنیم.

لطفی همراه داشتن زنجیر چرخ را برای سفرهای کوهستانی ضروری دانست و خاطرنشان کرد: از عموم مردم درخواست می‌کنیم از سفرهای غیرضروری پرهیز کرده و علاوه‌بر همراه داشتن زنجیر چرخ و سایر تجهیزات، امکانات زمستانی خودروی خود را کنترل کنند.

انتهای پیام

کد N1099429

وبگردی