آفتاب

ناوگروه سی و هفتم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس پهلو گرفت

ناوگروه سی و هفتم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس پهلو گرفت

ناو گروه سی و هفتم نیروی دریایی ارتش پس از پایان ماموریت 39 روزه خود در آبهای بین المللی در بندرعباس پهلو گرفت.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ناو گروه سی و هفتم نیروی دریایی ارتش پس از پایان ماموریت 39 روزه خود در آب‌های بین المللی صبح امروز یکشنبه در بندرعباس پهلو گرفت و مورد استقبال جانشین فرمانده نیروی دریایی و جمعی از فرماندهان این نیرو قرار گرفت.

فرمانده ناوگروه سی وهفتم نیروی دریایی ارتش در آئین استقبال رسمی از بازگشت این ناو گروه در جمع خبرنگاران گفت: این ناو گروه در مدت ماموریت خود حدود یک‌هزار و 400 کشتی تجاری و نفت‌کش را اسکورت و رهگیری کرد و در این مدت چهار درگیری با دزدان دریایی داشته که طی آنها دو کشتی تجاری و دو نفتکش از دست دزدان دریایی نجات یافتند.

امیر دریادار رضا عباسی، با اشاره به پنج هزار و 500 مایل دریایی طی شده توسط این ناوگروه، افزود: این ناوگروه که دارای 350 نفر نیرو بود از ناوشکن رزمی جمهوری اسلامی سبلان و ناو پشتیبانی تُنب تشکیل می شد.

وی خاطر نشان کرد: حضور در دریاهای آزاد علاوه بر اینکه نشانه اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران است، این پیام را نیز دارد که برای برقراری امنیت نیازی به حضور نظامی کشورهای دیگر نیست.

جانشین منطقه یکم نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: همچنین در مدت یاد شده از بندرسلاله کشور عمان بازدید داشته و ابلاغ کننده پیام صلح و دوستی ملت و کشور ایران برای مردم آن سرزمین بودیم.

جانشین فرماندهی منطقه یکم نداجا افزود: ناوگروه 38 ارتش جمهوری اسلامی پس از رزمایش ولایت 94 به ماموریت آب های آزاد اعزام خواهد شد.

وی اظهار کرد: ناوگروه 38 دانشجویی بوده و اهداف آموزشی ، اطلاعاتی و عملیاتی را دنبال خواهد کرد که متشکل از ناو جمهوری اسلامی بوشهر، ناو لاوان و ناوشکن بایندر خواهد بود.

انتهای پیام

کد N1099191

وبگردی