آفتاب

انجام تست سل و تب مالت برای بیش از 21 هزار رأس دام

انجام تست سل و تب مالت برای بیش از 21 هزار رأس دام

‌مسئول واحد مبارزه با بیماری‌های مشترک اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: 15 هزار و 351 نوبت سر دام تحت پوشش تست سل و 6745 نوبت سر دام تحت‌پوشش تست بروسلوز توسط اکیپ مبارزه با بیماری‌های مشترک دامپزشکی قزوین قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قزوین، «امیر جوادی» اظهار کرد: پایش بیماری سل و بروسلوز توسط دامپزشکی قزوین از دامداری‌های صنعتی تا اماکن توریستی انجام‌ شده است.

وی افزود: در 9 ماهه‌ی سال دامداری‌های سطح شهرستان به‌لحاظ 2 بیماری سل و بروسلوز که مشترک و قابل‌انتقال بین انسان و دام است تحت‌پوشش قرار گرفتند.

جوادی هم‌چنین از تست سل تعداد 11 رأس گاو و خون‌گیری از تعداد 31 رأس گاو، بز و بزکوهی که در مجموعه توریستی دهکده حیات طبیعت باراجین برای پایش آزمایشگاهی بیماری بروسلوز خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: دام‌ها از نژادهای مختلف در مجموعه دهکده حیات طبیعت باراجین نگه‌داری می‌شود که در صورت آلودگی به سل و بروسلوز(تب مالت) در نشخوارکنندگان می‌تواند به آلودگی محیط‌زیست و انتشار بیماری به سایر حیوانات حیات‌وحش منجر شود.

مسئول واحد مبارزه با بیماری‌های مشترک اداره دامپزشکی شهرستان قزوین خاطرنشان کرد: بیماری بروسلوز که در بین عموم مردم به نام تب‌مالت شناخته می‌شود جزو مهم‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بوده و می‌تواند موجب بروز آلودگی در انسان شود.

به گزارش ایسنا، به‌طورمعمول عملیات تست سل و خون‌گیری برای تشخیص و ردیابی بروسلوز هر شش ماه یک‌بار توسط اکیپ بخش دولتی انجام می‌شود.

انتهای پیام

کد N1097853

وبگردی