آفتاب

نخست وزیر مجارستان با تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه لهستان مخالفت کرد

نخست وزیر مجارستان با تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه لهستان مخالفت کرد

نخست‌وزیر مجارستان که از متحدان اصلی دولت محافظه‌کار ورشو است، گفت که بوداپست با هرگونه تحریم اتحادیه اروپا علیه لهستان مخالفت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان در مصاحبه هفتگی رادیویی گفت: مجارستان هرگز از تحریم‌ها علیه لهستان حمایت نمی‌کند. من خواستار احترام بیشتر به لهستانی‌ها هستم چرا که آنها مستحق آن هستند.

حزب قانون و عدالت لهستان از زمان بازگشت به قدرت در ماه اکتبر تدابیر جنجالی بسیاری اتخاذ کرده است و منتقدان آن را به تضعیف استقلال رسانه‌ها و قوه‌ قضاییه متهم می‌کنند. به نظر می‌رسد که این اصلاحات تقلیدی از اقدامات اوربان باشد که از سال 2010 غالبا به تضعیف بررسی‌های دموکراتیک و نظارتی متهم می‌شود و روابط نه چندان خوشایندی با بروکسل دارد.

کمیسیون اروپایی در سیزدهم ژانویه قرار است درباره روند اصلاحات کنونی در لهستان بحث و مذاکره کند؛ اقدامی که می‌تواند به روند تنبیهی با هدف تقویت دموکراسی و حقوق بشر ختم شود.

چهارشنبه گذشته یاروسلاو کاچینسکی، رهبر حزب قانون و عدالت لهستان با ویکتور اوربان دیداری محرمانه داشت و رسانه‌ها گمانه‌زنی کردند که هدف از این رایزنی مقابله با انتقادات جدید اتحادیه اروپا باشد.

انتهای پیام

کد N1097685

وبگردی