آفتاب

بزرگترین جنگ روانی کره جنوبی علیه پیونگ یانگ

بزرگترین جنگ روانی کره جنوبی علیه پیونگ یانگ

ایرنا نوشت: ارتش کره جنوبی در نخستین واکنش به اقدام کره شمالی در خصوص آزمایش بمب هیدروژنی، با نصب بلندگوهای غول پیکر در نقاط مرزی مشترک، بزرگترین جنگ روانی را علیه این کشور از امروز آغاز کرد.

به گزارش ایرنا، ارتش کره روز جمعه با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد که شروع تبلیغات ضد کره شمالی، نخستین حرکت تلافی جویانه این کشور در برابر انفجار آزمایشی هسته ای جدیدی است که توسط این کشور انجام شده است.
کره شمالی صبح روز گذشته رسما از انجام اولین آزمایش بمب هیدروژنی خود خبر داد که با واکنش های زیادی در سطح بین المللی همراه بود.
سئول امروز اعلام کرد که برای انجام این تبلیغات گسترده بار دیگر از بلندگوهای تبلیغاتی که مدتی قبل پس از توافق دو کره برچیده شده بود، در یازده منطقه در مرز مشترک نصب شده و کار تبلیغات ضد پیونگ یانگ را از طریق آن از امروز آغاز کرده است.
کره شمالی بارها اعلام کرده است که تبلیغاتی که از این بلندگوها علیه این کشور پخش می شود خسارت سنگینی به روابط میان دو کشور وارد می سازد و این کشور دست به اقدامات تلافی جویانه خواهد زد.
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش کرده است که بر اساس تصمیم ارتش این کشور، تبلیغات از این بلندگوها در طول روز و شب به مدت 2 تا شش ساعت در هر یازده منطقه انجام می شود.
کره شمالی قبل از این تاکید کرده است که تبلیغات از طریق این بلندگوها علیه خود را نوعی اعلان جنگ تلقی و آن را تلاقی می کند.
خبرگزاری شین هوای چین نیز گزارش کرده است که بعید نیست این اقدام کره جنوبی پاسخ و واکنش جدی کره شمالی را به دنبال داشته باشد.
سئول می گوید برای جلوگیری از حمله به این بلندگوها و هدف قرار دادن آنها، در هر یازده منطقه مرزی دو کره نیروی نظامی مستقر کرده و آنها را به حال آماده باش درآورده است.
بر این اساس یک مقام نظامی ارتش کره اعلام کرد که این کشور از امروز تعدادی از راکت اندازه های پیشرفته، ضد هوایی، موشک های ضد تانک و پهپادهای شناسایی خود در این مناطق آرایش داده است.
طول موج این بلندگوهای تبلیغاتی که بعضا سیار هستند در روز تا عمق 10 کیلومتری و در شب تا عمق 24 کیلومتری قابل دریافت است و صدای آنها در این بعد مسافت به گوش می رسد.
کره ماه اوت (مرداد - شهریور) سال گذشته میلادی پس از 11 سال بلندگوهای تبلیغاتی ضد کره شمالی را فعال کرد اما پس از 25 روز با توافق دو کره بار دیگر آنها را از مناطق مرزی برچید.
کره شمالی روز چهارشنبه این هفته و پیش از ساعت 10 صبح به وقت محلی اولین بمب هیدروژنی خود را با موفقیت آزمایش کرد که بر اثر آن زمین لرزه ای به قدرت 4.2 ریشتر در منطقه به ثبت رسید.

4949

کد N1096811

وبگردی