آفتاب
سازمان ملل متحد اعلام کرد؛

استفاده ائتلاف سعودی از بمب های ممنوعه علیه یمن

استفاده ائتلاف سعودی از بمب های ممنوعه علیه یمن

«رابرت کولفیل» سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل از بکارگیری بمب های خوشه ای ممنوعه در یمن توسط ائتلاف نظامی به سرکردگی رژیم سعودی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «رابرت کولفیل» سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که ائتلاف نظامی علیه یمن به سرکردگی سعودی ها از بمب های خوشه ای ممنوعه در یمن استفاده کرده است.

وی همچنین اظهار داشت که تیم های سازمان ملل از این بمب ها که اغلب آن در مناطق متعددی از شهر حرض در استان حجه یمن بکارگیری شده است، تصویر گرفته اند.

کمیساریای عالی حقوق بشر همچنین به افزایش حملات هوایی به یمن و کشته شدن ده ها یمنی تنها در ماه دسامبر گذشته اشاره کرد.

سازمان دیده بان حقوق بشر نیز ائتلاف نظامی علیه یمن به سرکردگی رژیم سعودی را به استفاده از بمب های خوشه ای آمریکایی در یمن متهم کرده بود.

این سازمان در بیانیه خود طی ماه می گذشته از وجود عکس ها و تصاویر ویدئویی که استفاده ائتلاف سعودی از این نوع سلاح های ممنوعه را ثابت می کند، خبر داده بود.

در همین حال وزارت بهداشت یمن از شهادت ۸ هزار نفر و زخمی شدن بیست و هشت هزار تن دیگر در جریان تجاوز سعودی به یمن خبر داد. این وزارتخانه تعداد آوارگانی را که در نتیجه بمباران و محاصره اعمالی از سوی ائتلاف سعودی منازل خود را ترک کرده اند ۳ میلیون آواره اعلام کرد.

کد N1095543

وبگردی