آفتاب
به دعوت رسمی روحانی:

رئیس جمهور چین سوم بهمن به تهران سفر می‌کند

رئیس جمهور چین سوم بهمن به تهران سفر می‌کند

رئیس جمهور به دعوت رسمی رئیس جمهور کشورمان در سفری دو روزه، سوم بهمن به تهران سفر می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، «شی جین پینگ» رییس جمهور چین  سوم بهمن ماه به دعوت رسمی حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهورکشورمان در صدر هیاتی بلندپایه سیاسی و اقتصادی به تهران سفر می کند.

بنا بر این گزارش، در دیدار دوجانبه روسای جمهور دو کشور علاوه بر رایزنی و گفتگو پیرامون مسائل منطقه ای و بین المللی، گسترش همکاری های راهبردی، ارزیابی توافق ها و پروژه های مشترک بویژه در زمینه  اقتصادی و انرژی و تدوین نقشه راه روند همکاری های آینده در دستور کار این سفر دو روزه خواهد بود.

بنا بر این گزارش، پیش از این رییس جمهور چین در دیدار با رئیس جمهور کشورمان در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفته بود قصد دارد در ابتدای سال آینده میلادی از جمهوری اسلامی ایران بازدید کرده و در این سفر روابط دو کشور را به مرحله بالاتری ارتقا دهد.

«شی جین پینگ» گفته بود تهران و پکن در بسیاری از مسایل مهم بین المللی و منطقه‌ای اشتراک نظر دارند و جمهوری اسلامی ایران یک شریک مطمئن برای چین محسوب می‌شود.

روحانی نیز در این دیدار  با بیان اینکه ایران و چین می‌توانند در زمینه انرژی نیز قردادهای بلندمدتی با یکدیگر داشته باشند، گفت: آماده مشارکت در طرح مهم چین برای جاده ابریشم هستیم و همچنین در دیگر بخش‌ها از جمله ترانزیت، توسعه بندر چابهار و انتقال خط آهن این منطقه به خراسان، همکاری‌های ایران و چین حائز اهمیت است.

کد N1095428

وبگردی