آفتاب
ابوترابی فرد:

ایران هیچ آسیبی از قطع رابطه با عربستان نمی‌بیند

ایران هیچ آسیبی از قطع رابطه با عربستان نمی‌بیند

نائب رئیس مجلس گفت: ایران هیچگونه آسیبی ازقطع رابطه با عربستان نمی بیند، رابطه مابا کشورهای بزرگ غربی درمقطعی قطع شد؛اما به همگان نشان دادیم جمهوری اسلامی ایران با قدرت به راه خود ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مجلس شورای اسلامی، محمدحسن ابوترابی فرد در حاشیه دومین همایش ملی تفکر بسیجی، پژوهش و اقتصاد مقاومتی با رویکرد اقتصاد پساتحریم در صنعت نفت در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد:عملکرد عربستان به طورحتم پیامدهای تلخی برای کشورهای جهان و همچنین جهان اسلام در پی خواهد داشت؛زیرا اینگونه رفتارها در روزگار امروز جهانی قابل دفاع نیست.

وی ادامه داد: امروز تمام مجامع بین المللی رفتار عربستان در قبال بمباران های منازل مسکونی، مدارس، بیمارستان ها، بنگاه های اقتصادی را محکوم می کنند.

شهادت آیت الله نمر به معنای کشتار اندیشه و فکر در عربستان است

ابوترابی فرد تصریح کرد: در کنار این رفتارها سرکوب افرادی که در داخل عربستان نقدهایی از جنس فشار بر آزادی را در یک فضای فرهنگی مطرح می کنند نیز باید به اقدامات نادرست عربستان اضافه کرد.

وی ادامه داد: آیت الله شیخ نمر یک شخصیت مذهبی ودینی بود ایشان فعالیت های قانونی و رسمی در کشور عربستان داشت و به طور صریح هم از افکار و اندیشه حاکمان انتقاد می کرد.

نایب رئیس مجلس خاطرنشان کرد: نباید با صاحبان قلم و نقد اینگونه برخورد شود و این رفتارها منطقی نیست؛زیرا شهادت آیت الله نمر به معنای کشتار اندیشه و فکر در عربستان است.

وی ادامه داد: برخورد این گونه باعلما در عربستان عواقب نامناسبی برای عربستان دارد؛زیرا دنیای اسلام و مجامع بین المللی اینگونه رفتار را محکوم می کنند.

ابوترابی فرد با بیان اینکه ناکامی عربستان در مسائل داخلی مانند حج امسال نیز نشانه از ناکارآمدی این کشور دارد،خاطرنشان کرد: به قتل رسیدن بسیاری از حجاج خانه خدا نشانه عمق ناکارآمدی عربستانی ها است.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه ایران همواره در تلاش بوده با کشورهای اسلامی روابط مناسبی داشته باشد،خاطرنشان کرد: زیرا جمهوری اسلامی ایران به طور جدی دغدغه کشورهای همسایه را دارد و ما برای ارتباط با کشورهای همسایه اهتمام داریم که این مهم صورت گیرد.

اصلاح رفتارهای نادرست در منطقه یکی از اهداف جمهوری اسلامی ایران است

وی ادامه داد: ما برای امنیت منطقه اهتمام جدی قایل هستیم و این در حالی است که قدرت دفاعی بازدارنده مان را تنها برای خودمان نمی خواهیم بلکه ما به قدرت دفاعی منطقه نیز فکر می کنیم.

ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی و اصلاح رفتارهای نادرست در منطقه یکی از اهداف جمهوری اسلامی ایران است و اقدام یک طرفه عربستان را اقدامی در راستای منافع ملت های مسلمان نمی دانیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بر طبق جایگاه سیاسی و ظرفیت های فراوانی که دارد،هیچگونه آسیبی از قطع رابطه با عربستان نمی بیند خاطرنشان کرد: رابطه ما با کشورهای بزرگ غربی در مقطعی قطع شد؛اما به همگان نشان دادیم جمهوری اسلامی ایران با قدرت به راه خود ادامه دهد.

تعرض به سفارت عربستان را در کشورمان محکوم می کنیم

وی ادامه داد: ما به وحدت امت اسلامی فکر می کنیم و این در حالی است که تعرض به سفارت عربستان را در کشورمان محکوم می کنیم و خواستار این موضوع هستیم افرادی که در این راستا کوتاهی کردند، بازخواست شوند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به طورحتم قطع روابط عربستان با ایران و تعرض به سفارت عربستان در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و درمجلس شورای اسلامی بررسی خواهد شد و باکسانی که به سفارت عربستان تعرض کردند برخورد قاطع خواهد شود.

کد N1095421

وبگردی