آفتاب
آیت الله مقتدایی:

نگاه مسئولان ملی به قم متمایز از سایر استان‌ها باشد

نگاه مسئولان ملی به قم متمایز از سایر استان‌ها باشد

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه خاص استان قم خواستار نگاه متمایز مسئولان ملی به قم شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، آیت الله مرتضی مقتدایی در دیدار سید مهدی صادقی استاندار قم طی سخنانی با اشاره به برخی عقب ماندگی ها در قم، خواستار تغییر نگاه مسئولان ملی به این استان شد.

وی با بیان اینکه رژیم سابق عمدا از توسعه ی قم جلوگیری می کرد افزود: با آغاز انقلاب اسلامی نیاز به یک جهش داشتیم تا این عقب ماندگی ها جبران شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به عنایت خاص بزرگان نظام به پیشرفت این شهر خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود چنین پشتوانه ای هنوز نسبت به سایر کلانشهرهای ایران دچار عقب ماندگی هستیم.

مقتدایی مرکزیت حوزه های علمیه تشیع و مراجع عظام تقلید را از ویژگی های منحصربفرد قم عنوان و تصریح کرد: مردم متدین از سراسر ایران و جهان اسلام به این شهر سفر می کنند.

وی با بیان اینکه شهر قم از لحاظ فرهنگی کانون نشریات و تالیفات اسلامی است افزود: نگاه مسئولان ملی به قم متمایز از سایر استانها باشد.

استاندار قم نیز در این دیدار خدمت به زائرین را توفیقی برای مسئولان عنوان کرد و گفت: تخصیص اعتبارات لازم برای توسعه ی زیرساخت های زیارتی قم ضروری است.

سید مهدی صادقی با اشاره به پروژه های نیمه تمام عمرانی استان قم افزود: برخی از این پروژه ها بدون هیچ گونه کار کارشناسی صورت پذیرفته اند که همین مسئله مشکلاتی را برای مردم و مسئولان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه نگاه درون سیستمی را به عنوان یک راهبرد جدی دنبال می کنیم خاطرنشان کرد: با این نگاه می توانیم همگرایی لازم را بین مسئولان استان ایجاد کنیم.

استاندارقم تسهیل سرمایه گذاری در قم در راستای ایجاد اشتغال را یکی از دغدغه های مهم خود عنوان و تصریح کرد: در تلاش هستیم تا با رفع قوانین مزاحم و انتخاب افراد شایسته این مهم را محقق نماییم.

انتهای پیام

کد N1095399

وبگردی