آفتاب

واتیکان اهانت جدید شارلی ابدو به مقدسات را محکوم کرد

واتیکان اهانت جدید شارلی ابدو به مقدسات را محکوم کرد

نشریه منتشر شده از سوی واتیکان اقدام اخیر نشریه فرانسوی شارلی ابدو در سالگرد حمله عوامل منسوب به القاعده به دفتر این نشریه در پاریس را که چاپ یک کاریکاتور موهن دیگر بود، محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، نشریه فرانسوی شارلی ابدو، به مناسبت سالگرد حمله عوامل منسوب به القاعده به دفتر این نشریه در شهر پاریس در سال گذشته میلادی، کاریکاتوری توهین آمیز که تصویر یک خدای مجسم شده در جسم انسان بود را منتشر کرد.

روزنامه اوبزرواتور رومانو، که از سوی واتیکان چاپ می‌شود در مطلبی شارلی ابدو را به "تلاش برای متزلزل کردن ایمان خداباوران" متهم کرده است.

در این مقاله آمده است: هفته نامه فرانسوی بار دیگر پشت پرچم فریب دهنده سکولاریسمی که هیچ انعطافی ندارد فراموش کرد که رهبران مذاهبی مربوط به هر دینی در جهان در تمام دوران‌ها از مردم خواسته‌اند که خشونت به نام مذهب را رد کنند و سوء استفاده از خدا برای توجیه نفرت یک کفرگویی واقعی است.

در ادامه این مقاله آمده است: اقدام اخیر شارلی ابدو نشان دهنده پارادوکس غم‌انگیز جهانی است که به شکلی فزاینده درباره مسائل سیاسی حتی تا مرز مسخره شدن حساسیت نشان می‌دهد اما نمی‌خواهد برای پیروان مذاهب خداباور صرف نظر از مذهبشان نشان احترامی قائل شود.

در تاریخ 7 ژانویه 2015 مجله شارلی ابدو هدف حمله عوامل منسوب به القاعده قرار گرفت. پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک در پی این حمله از شارلی ابدو به دلیل توهین‌هایش به مذاهب انتقاد کرد.

پاپ در اظهارات خود بعد از این حمله گفت: شما نباید مذهب دیگران را هدف توهین قرار داده و آن را مسخره کرده و آنها را تهدید کنید.

انتهای پیام

کد N1095314

وبگردی