آفتاب
نایب رییس مجلس:

موسسه رازی الگو و نقشه راه برای ارزیابی عملکرد سایر نهادها است

موسسه رازی الگو و نقشه راه برای ارزیابی عملکرد سایر نهادها است

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، موسسه رازی را نهادی پویا برای پاسخگویی به نیازهای کشور در حوزه سلامت انسان، دام و طیور دانست و گفت: عملکرد سایر نهادها را می‌توان بر مبنای عملکرد موسسه رازی ارزیابی کرد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی‌فرد در همایش نکوداشت نودمین سال تاسیس موسسه واکسن و تحقیقات سرم‌سازی رازی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما با حضور شمار زیادی از مسؤولان کشور برگزار شد، از تمام دست اندرکاران برگزاری این همایش قدردانی کرد.

وی موسسه رازی را نمونه‌ای روشن و بارز از تصمیات منطقی و درست برای شکل گیری نهادی قابل قبول و امید بخش دانست و اظهار کرد: تا کنون نهادهای زیادی با پیش بینی هزینه‌های مشخص تاسیس شده بدون آنکه نتیجه قابل قبولی از آنها به دست آورده باشیم؛ اما موسسه رازی بر مبنایی درست و اصولی پایه‌گذاری شده است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد تاکید کرد: موضوع نهادسازی از مسائل کلیدی و مهم در نحوه مدیریت و اداره کشور است و باید از نمونه‌هایی مانند موسسه رازی درس بیاموزیم و این تجربه را در کشور نهادینه کنیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاریخ تاسیس این موسسه در 90 سال پیش گفت: امروز این موسسه به یک نهاد مولد دانش و تولید کننده علم و تبدیل دانش به فناوری در راستای پاسخگویی به نیازهای کشور در حوزه سلامت انسان و دام و طیور تبدیل شده که نقشه راهی برای ارزیابی دیگر نهادها و موسسات است.

وی با تاکید بر اینکه باید هر نهاد و سازمانی در کشور با توجه به وظایف تعریف شده و هزینه‌های پیش بینی شده مورد ارزیابی کامل و دقیق قرار گیرد، افزود: اگر مجموعه‌ای در تحقق اهداف و وظایف تعریف شده خود از موفقیت قابل قبولی برخوردار بوده، به طوری که امروز کشور به آن نیاز دارد، باید از آن حمایت کنیم و نهادهایی با کارایی نامناسب به بخش غیر دولتی واگذار شوند.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد تاکید کرد: امروز یکی از مهم‌ترین اقدامات، تحقیق و ارزیابی عملکرد نهادهای دولتی به منظور پالایش جدی این نهادها با هدف افزایش کارایی، کاهش هزینه‌ها و تقویت نهادهای کلیدی و مهم از جمله موسسه رازی است.

نایب رییس مجلس با اشاره به موفقیت موسسه رازی در عرصه واکسن سازی و ریشه کنی بیماری فلج اطفال اظهار کرد: این موسسه بر اساس اصول و مبانی درست تولد یافته و توسعه پیدا کرده است و باید زمینه حضور و پویایی این نهاد بزرگ بیش از پیش فراهم شود.

وی ضمن تاکید بر حمایت مجلس و سایر نهادهای وابسته در حمایت و زمینه‌سازی رشد بیشتر موسسه رازی از اندیشمندان، محققان و کارشناسان آن قدردانی و از این موسسه به عنوان نهادی موفق در عرصه علم و تولید یاد کرد که الگویی مناسب برای سایر نهادهای مشابه است.

انتهای پیام

کد N1095297

وبگردی