آفتاب

یدیعوت آحارونوت: اسرائیل احتمالا 5 سفارتخانه خود را تعطیل کند

یدیعوت آحارونوت: اسرائیل احتمالا 5 سفارتخانه خود را تعطیل کند

یک روزنامه عبری زبان فاش کرد که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی قصد دارد به دلیل کاهش بودجه‌اش پنج هیات دیپلمات خود در جهان را لغو کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت، اسامی سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌هایی که احتمال می‌رود تعطیل شوند را اعلام کرد.

این سفارت‌ها شامل سفارت‌ اسرائیل در بلاروس و السالوادور، کنسولگری اسرائیل در مارسی فرانسه، کنسولگری اسرائیل در فیلادفیای آمریکا و نیز سفیر غیرمقیم جزایر واقع در دریای کارائیب است که مقرش در نیویورک قرار دارد.

این روزنامه عبری زبان در ادامه نوشت: تل‌آویو پیش از این تعطیلی هفت هیات دیپلماتیک را تصویب کرده بود اما وزارت خارجه این رژیم موفق شد این تعداد را به پنج مورد کاهش دهد و به این ترتیب تعطیلی دو هیات در قاره‌های آسیا و آفریقا به دلیل اهمیتی که اسرائیل برای آنها قائل است، لغو شد و در حال حاضر اسرائیل در سراسر جهان 106 سفارتخانه دارد.

این روزنامه در ادامه نوشت: هزینه افتتاح هر سفارتخانه حدود یک میلیون دلار است و این بدان معناست که تصمیم برای تعطیلی سفارتخانه‌های مذکور تنها تحت تاثیر روابط سیاسی اسرائیل و این کشورها نبوده و در صورت بازگشایی مجدد این سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها هزینه‌های مالی آن‌ها هم مطرح می‌شود.

انتهای پیام

کد N1095245

وبگردی