آفتاب

سخنگوی کاخ سفید: آمریکا کره شمالی هسته‌ای را نمی‌پذیرد

سخنگوی کاخ سفید: آمریکا کره شمالی هسته‌ای را نمی‌پذیرد

پس از آن که کره شمالی از انجام موفقیت آمیز بمب هیدروژنی خبر داد، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا کره شمالی را به عنوان یک کشور هسته‌ای نمی پذیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک جان کربی، سخنگوی دولت آمریکا گفت: کره شمالی نخستین آزمایش هسته‌ای خود را در سال 2006 انجام می‌دهد و تا به امروز دو آزمایش هسته‌ای دیگر را نیز انجام داده است. اما ما همواره تاکید کرده‌ایم که ما کره شمالی را به عنوان یک کشور هسته‌ای نمی پذیریم.

او ادامه داد: ما به حفاظت و دفاع از متحدان خود در این منطقه که شامل کره جنوبی می‌شود ادامه خواهیم داد و به هرگونه تهدید از سوی کره شمالی پاسخ مناسبی می دهیم. در سال 2003 پیونگ یانگ از معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای NPT خارج شد.

روز چهارشنبه تلویزیون رسمی کره شمالی ادعا کرد که این کشور توانسته یک بمب هیدروژنی را با موفقیت آزمایش کند.

براساس خبرگزاری فرانسه، پیونگ یانگ در بیانیه‌ای تعجب آور اعلام کرد که یک آزمایش هسته‌ای موفقیت‌آمیز داشته است. تلویزیون رسمی این کشور با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: اولین بمب هیدروژنی این کشور به طور موفقیت آمیز در ساعت 10 صبح (به وقت محلی) 6 ژانویه 2016 براساس برنامه‌های استراتژیک حزب کارگر با موفقیت آزمایش شد.

انتهای پیام

کد N1095231

وبگردی