آفتاب

داعش به دانش ساخت سامانه‌های موشکی ضدهوایی دست یافته است

داعش به دانش ساخت سامانه‌های موشکی ضدهوایی دست یافته است

گزارش‌های خبری حاکی از آن است که تروریست‌های داعش ممکن است به‌زودی تسلیحاتی برای سرنگون کردن هواپیماهای نظامی و مسافربری و خودروهای بمبگذاری شده کنترل از راه دور تولید کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دانشمندان و کارشناسان نظامی که در رقة، پایتخت خلافت خودخوانده داعش کار می‌کنند، به راهی دست یافته‌اند تا سامانه‌های ضد هوایی دوش‌پرتاب حرارتی را به سامانه‌هایی جهت هدف قرار دادن هواپیماهای مسافربری تبدیل کنند.

تصاویر ویدیویی که به دست شبکه اسکای نیوز رسیده، نشان می‌دهد که داعش اکنون می‌تواند از هزاران سامانه موشکی که از سوی دولت‌های غربی به دلیل فرسوده بودن از رده خارج شده، به این منظور استفاده کند.

کلاهک‌های حرارتی می‌تواند برای هدف گرفتن هواپیمای مسافربری و نظامی استفاده شود و اگر روی هدف قفل شود، 99 درصد احتمال دارد به هدف برخود کند. گروه‌های تروریستی چندین دهه پیش به چنین تسلیحاتی دست یافته‌اند اما همواره برای حفظ و نگهداری ره‌یاب حرارتی آن که اصلی‌ترین عامل کلاهک‌ موشک است، مشکل داشتند.

در ویدیوی مذکور همچنین آزمایش انفجار خودروی بمبگذاری‌شده توسط یک آدمک دیده می‌شود. داعش توانسته خودروهای خود را به سیستم‌های کنترل از راه دور مجهز کند تا به این ترتیب برای انجام حملات انتحاری نیروهای کمتری از دست بدهد.

انتهای پیام

کد N1095199

وبگردی