آفتاب
معاون قرآن وزیر ارشاد خواستار شد

ضرورت ارتباط منسجم بین دانشگاه و مجریان قرآنی

ضرورت ارتباط منسجم بین دانشگاه و مجریان قرآنی

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نگاه برون دینی به مقوله اعجاز قرآن کریم امری مهم و مستدل است و می‌توان با بهره‌گیری از علوم انسانی و استفاده کاربردی از سایر علوم علمی به این مهم دست یافت.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نگاه برون دینی به مقوله اعجاز قرآن کریم امری مهم و مستدل است و می‌توان با بهره‌گیری از علوم انسانی و استفاده کاربردی از سایر علوم علمی به این مهم دست یافت.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی در نشستی با رئیس پژوهشکده اعجاز علمی قرآن کریم در دانشگاه شهید بهشتی، بر حمایت جدی و همه جانبه از ظرفیت‌های بالقوه دانشگاهی و تولیدات دانش بنیان در این دولت سخن گفت و تاکید کرد: در معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد سعی بر آن داریم از چنین فعالیت‌هایی که مبنی بر تولیدات فکری در حوزه قرآن است، حمایت کنیم.

حشمتی با تاکید بر ضرورت برقراری ارتباط پویا و تنگاتنگ بین مجریان قرآنی با بخش دانشگاهی، بر بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در حوزه علوم انسانی نیز تاکید کرد و افزود: نگاه برون دینی به مقوله اعجاز قرآن کریم امری مهم و مستدل است و می‌توان با بهره‌گیری از علوم انسانی و استفاده کاربردی از سایر علوم علمی به این مهم دست یافت.

وی افزود: انتظار این است فرآیند نهایی برگزاری نشست‌ها و همایش‌های علمی در محیط دانشگاهی منجر به تولید علم و دانش شود.

در این دیدار که با هدف شناخت و شرح فعالیت‌های این پژوهشکده صورت گرفت، دکتر طالب پور به بیان روند شکل گیری این پژوهشکده پرداخت و گفت: هدف ما از طراحی این نهاد، در درجه اول اثبات علمی اعجاز قرآن کریم است که منتج به اعتقاد عملی به این کتاب مقدس و نورانی شده و در نهایت عمل به دستورات قرآن می‌شود.

وی با بیان روند تاسیس این پژوهشکده و تصویب آن در وزارت علوم به راه اندازی رشته قرآن کاوی رایانشی در مقطع کارشناسی ارشد در مهر امسال اشاره کرد و گفت: پژوهشکده اعجاز قرآن دانشگاه شهید بهشتی از شهریور ماه 86 فعالیت خود را آغاز کرده و این پژوهشکده اولین پژوهشکده میان رشته‌ای در حوزه اعجاز قرآن بوده و در سه گروه اعجاز علمی، اعجاز لفظی و سیستم‌های قرآن فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به بخشی از فعالیت‌های صورت گرفته در این پژوهشکده گفت: تاکنون دو همایش ملی قرآن کریم در محورهای مختلف برگزار شده که بنا داریم در بهار سال جاری سومین همایش ملی آن را برگزار کنیم.

وی در بخشی دیگر از تشریح فعالیت‌های علمی پژوهشکده گفت: شورایی متشکل از ٢٠ نفر از اساتید رشته‌های مختلف علوم تجربی، پایه، مهندسی، علوم انسانی و روحانیون متخصص علوم قرآنی انجام می‌شود تا همه علوم و فنون و دانش بشری به یاری فهم و درک این کتاب مقدس درآیند.

شرکت در نمایشگاه قرآن کریم و برگزاری نشست‌های علمی، طراحی و راه اندازی ویکی قرآن کریم، تالیف ١٢ مورد کتاب و چاپ ٤٠ مورد مقاله، بررسی ٢٠٠ مورد مقاله در زمینه اعجاز علمی در قرآن از دیگر مواردی بود که در این جلسه دکتر طالب‌پور به آن اشاره کرد.

در پایان معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قول مساعدت به منظور کمک در راستای فعالیت‌های انجام شده، حمایت از چاپ تالیفات این پژوهشکده را مدنظر قرار داد.

انتهای پیام

کد N1095061

وبگردی