آفتاب

رایزنی‌های مقامات فلسطین در پاریس و قاهره در آستانه سخنرانی امروز محمودعباس

رایزنی‌های مقامات فلسطین در پاریس و قاهره در آستانه سخنرانی امروز محمودعباس

مقامات فلسطینی با مسئولان مصری و فرانسوی در قاهره و پاریس در آستانه سخنرانی مهم امروز (چهارشنبه) محمود عباس دیدارهایی داشتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به گزارش خبرگزاری روسیا الیوم، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین قرار است امروز (چهارشنبه) سخنرانی مهمی خطاب به مردم فلسطین داشته باشد. قرار است این سخنرانی ساعت سه به وقت فلسطین از کاخ ریاست تشکیلات در شهر بیت لحم پخش شود.

ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین روز گذشته با لوران فابیوس، همتای فرانسوی خود در پاریس دیدار کرد و به بررسی مسائل مهم فلسطین در راستای تلاش‌های سیاسی فلسطینی‌ها برای اجتناب از بحران بیشتر پرداخت.

این در حالی است که مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان سفر خود به مصر با وزیر خارجه این کشور و دبیرکل اتحادیه عرب دیدار و درباره تحولات فلسطین بحث و گفتگو کرد.

صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب در قاهره درباره تلاش‌ها برای دستیابی به حمایت بین‌المللی از مردم فلسطین بحث و گفتگو کرد.

دو طرف درباره سفر العربی به نیویورک و واشنگتن جهت دیدار با مسئولان سازمان ملل و آمریکایی و گفتگو درباره پایان دادن به درگیری اسرائیل و فلسطین براساس جدول زمانی مشخص گفتگو کردند.

عریقات در کنفرانس مطبوعاتی خود در قاهره گفت: اوضاع فلسطین خطرناک است و طرح عربی را می‌طلبد که ضامن ماندن مساله فلسطین در اولویت‌های منطقه باشد.

وی گفت: ما برای مقابله با دودستگی تلاش زیادی کرده‌ایم و جنبش حماس باید براساس برنامه سازمان آزادیبخش به دولت وحدت ملی بپیوندد.

عریقات با سامح شکری، وزیر خارجه مصر نیز دیدار و با وی درباره اوضاع فلسطین و تدابیر پیشنهادی در سطح عربی و بین‌المللی در آینده گفتگو کرد.

دو طرف با ادامه هماهنگی و گفتگو میان اعضای کمیته اتحادیه عرب برای رسیدن به یک موضع متحد عربی در قبال فلسطین توافق کردند.

انتهای پیام

کد N1094838

وبگردی