آفتاب

رایزنی‌ جان کری با رهبران منطقه پیرامون تنش ایران و عربستان

رایزنی‌ جان کری با رهبران منطقه پیرامون تنش ایران و عربستان

تسنیم نوشت: جان کری قصد دارد به رایزنی‌ها و گفتگوهای خود با رهبران منطقه در خصوص تنش های خاورمیانه به خصوص تنش بین ایران و عربستان سعودی ادامه دهد.

جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی تصریح کرد: جان کری وزیر خارجه آمریکا قصد دارد با رهبران منطقه گفتگو کند، جان کری در 24 ساعت گذشته نیز با مقام‌های ایرانی و سعودی در خصوص قطع روابط دو کشور گفتگو کرده است.

کربی افزود: جان کری ارتباط نزدیک خود را در خصوص این مساله حفظ کرده و کاری که قصد دارد انجام دهد این است که با سایر رهبران منطقه نیز درباره این مساله رایزنی کند.

وی گفت: جان کری پیش از این بارها در تماس های تلفنی مختلف با رهبران سعودی و ایران از جمله عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان و محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران، درباره تحولات اخیر در روابط دو کشور گفتگو کرده است.

اعدام شیخ نمر موجب خشم و نفرت شیعیان خاورمیانه از سران رژیم آل سعود شده و تنش زیادی را در روابط تهران و ریاض به وجود آورده است.

عربستان سعودی، بحرین و سودان روابط خود را با ایران قطع کرده و امارات متحده عربی نیز سطح روابط خود را با تهران کاهش داده است. کویت نیز روز سه شنبه سفیر خود را از تهران فراخوانده است.

5252

کد N1094598

وبگردی