آفتاب
یک فعال سیاسی:

نباید با ایجاد شایعات ساختگی فضای انتخاباتی را مبهم جلوه داد

نباید با ایجاد شایعات ساختگی فضای انتخاباتی را مبهم جلوه داد

یک فعال سیاسی گفت: برخی افرادی که نه سابقه علمی و نه سابقه طولانی انقلابی دادند، امروز مدعی اصلی فقاهت یا دفاع از انقلاب هستند.

محمد کیانوش راد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ درباره‌ی فضا سازی رسانه‌ای علیه داوطلبان انتخابات خبرگان و تایید یا عدم تایید صلاحیت آنها اظهارکرد: جای تعجب دارد افرادی که سابقه علمی یا انقلابی طولانی ندارند، امروز شخصیت‌های مهم سیاسی یا علمی و فقهی کشور را مورد حمله قرار می‌دهند.

وی همچنین افزود: امروز جریانات مختلف با ایجاد اتهامات بی اساس سعی می‌کنند فضا را به نحوی طراحی کرده و حتی به نهادهای تصمیم گیر فشار وارد کنند و آنها را وادار به واکنش‌هایی کنند که مورد نظر یک گروه افراطی است.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد:‌البته هنگامی که موضوع انتخابات مطرح می‌شود و سوابقی که از برخی نهادها وجود دارد، گمانه زنی سیاسی نسبت به نهادهای فرا جناحی یا نهادهای سیاسی به طور طبیعی در میان رسانه ها و نیروهای سیاسی انجام خواهد شد. اگر چه مطلقا نباید با ایجاد شایعات ساختگی، فضای سیاسی را مبهم و شکننده نشان داد، اما اظهار نظر درباره‌ی مسائل مختلف از جمله تحلیل عملکردهای نهادهای سیاسی امری متداول و قابل پیش بینی است.

کیانوش راد با بیان یان که اظهار نظرها درباره‌ی تایید یا عدم تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات را نباید صرفا به عنوان دخالت در کار نهادها ارزیابی کرد افزود:‌ دخالت زمانی معنا داد که در انجام یا عدم انجام تصمیم این اظهارات دخالت داشته باشد. نهادهای مختلف کار خود را انجام می‌دهند و پس از اعلام نتایج، در دایره نقد و داوری مردم و فعالان سیاسی قرار می‌گیرند.

وی در پایان گفت: امیدواریم با اجرای قانون اساسی به عنوان تنها حاکم رفع خصومت‌ها و اختلافات شاهد انتخاباتی خوب و پرنشاط و با حضور همه جریان‌های سیاسی کشور باشیم.

انتهای پیام

کد N1094565

وبگردی