آفتاب

تماس‌های ابراهیم جعفری با مقامات عربی جهت بررسی تنش در روابط ایران و عربستان

تماس‌های ابراهیم جعفری با مقامات عربی جهت بررسی تنش در روابط ایران و عربستان

دفتر وزیر خارجه عراق اعلام کرد که وی تماس‌هایی با دبیرکل اتحادیه عرب و تعدادی از همتایان عربی خود برای بررسی تحولات اوضاع در کشورهای عربی و تنش در روابط ایران و عربستان داشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی المسله، دفتر ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق در بیانیه‌ای تاکید کرد که این مقام عراقی تماس‌هایی با نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب و یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان و صباح خالد الحمد الصباح، معاون اول نخست وزیر کویت و وزیر خارجه این کشور و جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان و سامح شکری، وزیر خارجه مصر داشته است.

در این بیانیه آمده است: در این تماس‌ها این امر مطرح شد که عراق بر در پیش گرفتن گفتگو و ایفای نقش دیپلماسی برای از بین بردن فرصت در مقابل تلاش‌ها جهت تفرقه افکنی تاکید دارد.

در این تماس‌ها، جعفری تصریح کرد که عراق تلاش‌هایی انجام خواهد داد و از روابط خود با کشورهای منطقه و جهان برای پشت سر نهادن چالش کنونی بهره خواهد جست.

دفتر جعفری در بیانیه خود به این امر اشاره کرد که این مقام عراقی ظرف ساعات آتی تماس‌های خود با سایر وزرای خارجه عرب را تکمیل خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N1094555

وبگردی