آفتاب

سخنگوی ائتلاف تحت امر آمریکا: آزادسازی فلوجه دشوار و آزادسازی موصل از آن دشوارتر است

سخنگوی ائتلاف تحت امر آمریکا: آزادسازی فلوجه دشوار و آزادسازی موصل از آن دشوارتر است

سخنگوی ائتلاف تحت امر آمریکا با بیان اینکه قدرت داعش حدود 40 درصد کمتر شده است، عنوان داشت: آزادسازی فلوجه دشوار و آزادسازی موصل از آن دشوارتر است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، استیو وارن، سخنگوی ائتلاف تحت امر آمریکا در کنفرانسی خبری در مقر سفارت آمریکا در بغداد مدعی شد: ائتلاف بین‌المللی توانایی داعش را تا حد 40 درصد کاهش داده است و ما هزاران تن از آنها را کشته‌، مقرهای آنها را منهدم کرده و مانع از عملیات قاچاق نفت شده‌ایم.

استیو وارن تاکید کرد که با اینکه تعیین میزان خسارت آنها دشوار است اما می‌توان گفت داعش حدود 40 درصد از خاک تحت نفوذ خود در عراق و 20 درصد از خاک تحت کنترل خود در سوریه را از دست داده است.

او ادامه داد: می‌توان گفت داعش در دو کشور 30 درصد اراضی تحت کنترل خود را از دست داده است.

وی با بیان اینکه مناطق بسیاری ظرف شش ماه گذشته آزاد شده است، گفت: داعش در ماه مه نتوانست هیچ خاکی را تحت تصرف خود درآورد.

استیو وارن گفت: آزادسازی شهر فلوجه دشوار و آزادسازی شهر موصل از آن دشوارتر است. بیش از 5000 داعشی نیز در موصل کشته شده‌ و صدها تن از آنها نیز در فلوجه جان باخته‌اند.

این مقام آمریکایی گفت: ائتلاف بین‌المللی تعدادی حملات هوایی در فلوجه داشته است و این امر زمانی بود که نیروهای آمریکایی در حال آغاز آزادسازی شهر فلوجه از طریق محاصره آن و پیشروی به سمت مرکز آن هستند و این عملیات شبیه عملیات آزادسازی رمادی است.

استیو وارن تاکید کرد: نیروهای ائتلاف به همکاری با نیروهای عراقی برای آزادسازی فلوجه و همچنین شهرستان هیت ادامه می‌دهند و بخشی از استراتژی ما اعمال فشار بر مناطق متعدد همچون فلوجه، هیت و کوهای مکحول است.

سخنگوی ائتلاف تحت امر آمریکا همچنین عنوان داشت: شهر پروانه از توابع شهرستان حدیثه که آماج حملات داعش قرار گرفته است در خطر نیست.

وی تصریح کرد: داعش به شهرستان حدیثه و شهر پروانه حمله کرده است و ما 100 عضو داعش را در هنگام آغاز حمله به پروانه در دو روز قبل کشتیم و نیروهای عراقی نیز تعداد زیادی از داعشی‌ها را کشتند و دیگر نیروهای داعشی نیز در حال فرار هستند. داعش به شهرستان حدیثه و شهر پروانه حمله کرد و در حال حاضر درگیریها درجریان است.

استیو وارن گفت: ما از توانایی نیروهای عراقی برای مقابله با حملات در پروانه خوشحال هستیم و داعش تلاش می‌کند تا بر شکست خود در رمادی سرپوش بگذارد. پروانه در حال حاضر در خطر نیست. نیروی ائتلاف تعداد زیادی از اعضای داعش را ندیده‌اند که از موصل به سمت رمادی بروند. ممکن است که آنها به رمادی نفوذ کنند اما اگر تعدادشان زیاد باشد ما سریعا آنها را می‌کشیم.

انتهای پیام

کد N1094534

وبگردی