آفتاب

عقب‌نشینی داعش از بندر استراتژیک سدره لیبی

عقب‌نشینی داعش از بندر استراتژیک سدره لیبی

مسئولان نظامی لیبی از بازپس‌گیری بندر سدره از گروه ترویستی داعش خبر دادند و گفتند چندین شبه نظامی این گروه از جمله یکی از رهبران آن را از پای در آوردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی،‌ علی الحاسی، سخنگوی گارد حفاظت تاسیسات نفتی لیبی که مسئولیت حفظ تاسیسات و میادین نفت و گاز لیبی را برعهده دارد با اعلام این خبر تاکید کرد که اکنون بندر استراتژیک سدره در لیبی در کنترل کامل نیروهای دولتی است.

وی گفت: در درگیری‌هایی که شب گذشته نیروهایش با ده‌ها تن از اعضای داعش که به بندر یورش آورده بودند چندین عضو این گروه از جمله ابوبتار ال... ، یکی از رهبران داعش در لیبی کشته شده و آنها با برجای گذاشتن تلفاتی مجبور به ترک شهر شدند.

وی گفت: در درگیری‌های رخ داده نیروی هوایی لیبی نیز کار پشتیبانی از نیروهای گارد محافظت از تاسیسات نفتی را برعهده داشت.

روز دوشنبه اعضای داعش حملات گسترده‌ای را برای تصرف شهر بندری سدره ونزدیک شدن به هلال نفتی لیبی که شاهرگ اقتصادی این کشور محسوب می‌شود آغاز کردند.

بنا به گفته این مسئول نظامی لیبیایی در درگیری‌های رخ داده از روز دوشنبه نزدیک به 15 نیروی نظامی دولتی کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند اما آنها توانستند هلال نفتی لیبی را از تهددی داعش دور کند.

هلال نفتی لیبی که پالایشگاه‌ها و اسکله‌های صادرات نفت را در خود جای داده برای اقتصاد لیبی بسیار حیاتی است. در درگیری‌های روز سه شنبه یکی از انبارهای نفت این بندر آسیب دید و در آتش سوخت که باعث هدر رفت 420 هزار بشکه نفت ذخیره شده در آن شد.

انتهای پیام

کد N1094435

وبگردی