آفتاب

دیدار وزیر خارجه عربستان با دی میستورا

دیدار وزیر خارجه عربستان با دی میستورا

وزیر خارجه عربستان اعلام کرد: عربستان به انواع حمایت‌های نظامی، سیاسی و اقتصادی از ملت سوریه تا زمان دستیابی به حقوقشان ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان بعد از دیدار با استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه در ریاض اعلام کرد: سفر دی میستورا به عربستان فرصتی برای رایزنی و تبادل نظر در قبال پیشبرد روند صلح سوریه فراهم کرد.

وزیر خارجه عربستان افزود که با دی میستورا به بررسی گام‌های آتی روند صلح یا روند دستیابی به راه حل مسالمت آمیز برای حل بحران سوریه پرداخته است.

وی خاطرنشان کرد که فرستاده سازمان ملل او را در جریان نتایج نشست‌هایش با مخالفان سوریه در زمینه تشکیل تیم مذاکراتی با دولت سوریه قرار داده است.

عادل الجبیر تصریح کرد که کشورش متعهد به حمایت از ملت سوریه، آزادی و ایجاد تغییری است که آنها به دنبالش هستند.

رئیس دستگاه دیپلماسی عربستان تاکید کرد که کشورش با سازمان ملل و جامعه جهانی برای حل سیاسی بحران سوریه تلاش خواهد کرد.

دی میستورا نیز عنوان داشت که سفرش به عربستان با هدف دیدار ویژه با وزیر خارجه عربستان و نمایندگان مخالفان سوریه بوده است.

فرستاده سازمان ملل تاکید کرد: وزیر خارجه عربستان تصریح کرده است که تنش‌های اخیر در توافقی که در وین حاصل شده یا در روند حل سیاسی بحران سوریه و نشستی که قرار است به زودی در ژنو برگزار شود، تاثیری نخواهد گذاشت.

این در حالی است که دی میستورا روز شنبه به دمشق سفر می‌کند و با ولید معلم، وزیر خارجه سوریه به بررسی مقدمات مذاکرات آتی بین نظام سوریه و مخالفان می‌پردازد.

منابع تصریح کردند که سفرش به سوریه در چارچوب فراهم سازی مذاکرات سوری‌ها یک روزه خواهد بود.

دی میستورا که در حال حاضر در ریاض است به تهران نیز سفر خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N1094431

وبگردی