آفتاب

دی میستورا: مذاکرات سوریه در تاریخ تعیین شده برگزار می شود

دی میستورا: مذاکرات سوریه در تاریخ تعیین شده برگزار می شود

فرستاده سازمان ملل در امور سوریه، طی نشستی در ریاض با گروهی از مخالفان دولت سوریه به منظور دستیابی به ترکیب نمایندگان مخالف در مذاکرات صلح سوریه مذاکره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، نماینده سازمان ملل در امور سوریه می گوید تنش بین ایران و عربستان تاثیر منفی در پیشرفت مذاکرات صلح سوریه نخواهد داشت.

استفان دی میستورا در بیانیه سازمان ملل که روز سه شنبه منتشر شد اظهار کرد: در صحبت با طرفهای سعودی این اطمینان وجود دارد که علیرغم تنش های به وجود آمده با طرفهای ایرانی، مذاکرات سوریه در ۲۵ ژانویه بر اساس برنامه اعلام شده برگزار خواهد شد.

این بیانیه بعد از دیدار دی میستورا با مقامات عربستان سعودی اعلام شده است. نماینده سازمان ملل در سوریه در سفر به کشور عربستان با وزیر خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

دی میستورا طی نشستی در ریاض پایتخت عربستان با گروهی از مخالفان دولت سوریه به منظور دستیابی به ترکیب نمایندگان مخالف در مذاکرات صلح سوریه مذاکره کرد. وی مذاکرات صلح سوریه را برای امنیت و ثبات منطقه حیاتی قلمداد کرد و گفت: ما به هیچ وجه حاضر نیستیم چنین فرصتی را از دست بدهیم.

بعد از عربستان چند کشور مثل بحرین و سودان روابط سیاسی خود را با ایران قطع کردند. ایران و عربستان که در دو سوی بحران در سوریه و یمن قرار دارند، در مذاکرات صلح سوریه حضور دارند.

ایران از حامیان اصلی دولت بشار اسد محسوب می‌شود، در حالی که عربستان از ترورست ها حمایت می‌کند. نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل تنش به وجود آمده میان عربستان سعودی و ایران را نگران کننده و دارای پیامدهای منفی برای منطقه دانست.

کد N1094338

وبگردی