آفتاب

مسکو خواهان تحقیق درباره احتمال انتقال گاز سارین از ترکیه به داعش

مسکو خواهان تحقیق درباره احتمال انتقال گاز سارین از ترکیه به داعش

مسکو انجام تحقیقات پیرامون احتمال انتقال گاز سارین از ترکیه برای تروریست ها در سوریه را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، یک مسئول وزارت خارجه روسیه امروز (سه شنبه) انجام تحقیق پیرامون احتمال انتقال گاز سارین از ترکیه برای تروریست ها در سوریه را خواستار شد.

«میخائیل اولیانوف» رئیس اداره امور کنترل و منع اشاعه تسلیحات در وزارت خارجه روسیه گفت: یکی از نمایندگان پارلمان ترکیه اخیرا به اطلاعاتی در خصوص احتمال انتقال گاز سارین از ترکیه به تروریست ها در سوریه اشاره نموده است.

اولیانوف در ادامه افزود: این اطلاعات نیازمند تحقیق است. این امر نه تنها جزو اختیارات سازمان منع سلاح های شیمیایی است بلکه جزو سازوکار تحقیقات مشترک بین این سازمان و سازمان ملل متحد قرار دارد که کار خود را از اوایل نوامبر گذشته آغاز کرده است.

اولیانوف همچنین اعلام کرد که مسکو به پیگیری این امر اقدام خواهد کرد و می توان نتایج آن را در اولین گزارش سازوکار مشترک مذکور که تقریبا یک ماه بعد منتشر می شود، بررسی کرد.

وی در واکنش به اظهارات اخیر «احمد اوزومجو» رئیس سازمان منع سلاح های شیمیایی گفت: گزارش هایی درباره اینکه شماری از سوری ها در معرض گاز سارین یا ماده سمی مشابه آن قرار گرفته اند وجود دارد که این امر نیازمند تحقیق است.

به گفته اولیانوف مسکو بر این باور است که به احتمال زیاد تروریست های مسلح از سلاح شیمیایی در سوریه استفاده کرده اند، چرا که ادله فراوانی برای اثبات این امر وجود دارد و دولت سوریه حدود ده بار اطلاعاتی را در این خصوص به شورای امنیت و سازمان منع سلاح های شیمیایی ارسال کرده است.

کد N1094165

وبگردی