آفتاب

سازمان ملل حمله به مساجد اهل سنت در عراق را محکوم کرد

سازمان ملل حمله به مساجد اهل سنت در عراق را محکوم کرد

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق حمله به سه مسجد اهل سنت در استان بابل عراق در شامگاه سوم ژانویه و سایر اعمال خشونت‌آمیز را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بر اساس گزارش مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، یان کوبیش با محکوم کردن حمله به این سه مسجد در استان بابل اظهار کرد: این حملات تلاش برای دامن زدن به تنش‌های قومی در عراق و منطقه است و کسانی که در پشت این وقایع قرار دارند می‌خواهند با بهره‌برداری از اوضاع کنونی در منطقه، وحدت عراق و مردم آن را خدشه‌دار کنند. این افراد در نهایت در جهت منافع تروریست‌های داعش گام بر می‌دارند.

کوبیش یادآور شد، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد در پیام اخیر خود خواستار آرامش و خویشتن داری در قبال موضوع اعدام شیخ نمر النمر شده و از رهبران منطقه خواسته است از تشدید تنش‌های قومی خودداری کنند.

دبیرکل سازمان ملل همچنین نارضایتی خود را از اعدام 47 نفر، از جمله شیخ نمر النمر، توسط عربستان سعودی ابراز داشته است.

وی افزود: از همه عراقی‌ها، نیروها و نمایندگان سیاسی، و رسانه‌ها می‌خواهم تعهد خود در قبال وحدت و همبستگی عراق و ملت آن را به نمایش گذاشته و خویشتن‌داری خود را، از جمله در بیانیه‌های خود نشان دهند. از همه مقامات و نیروهای امنیتی عراقی می‌خواهم از هر گونه اقدام برای تحریک خشونت و تفرقه‌انگیزی جلوگیری کرده و با آن مقابله کنند.

انتهای پیام

کد N1094110

وبگردی