آفتاب

تلفات سعودی در یمن این رژیم را به خرید تسلیحات بیشتر وادار کرد

تلفات سعودی در یمن این رژیم را به خرید تسلیحات بیشتر وادار کرد

منابع مطلع اعلام کردند که رژیم سعودی در پی قبول تلفات سنگین در تجاوز به یمن ناچار به خرید تسلیحات جنگی بیشتر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، منابع مطلع از اقدام رژیم سعودی برای خرید زره پوش های ترکیه به ارزش ۱۰ میلیارد دلار علیرغم کسری بودجه عربستان خبر دادند.

هزینه های هنگفت عربستان برای بستن قراردادهای تسلیحاتی در پی تجاوز به یمن و انهدام شمار زیادی از تجیهزات آن توسط ارتش و کمیته های مردمی یمن کسری بودجه رژیم سعودی را در پی داشته است.

در همین راستا، یکی از خبرنگاران که رجیب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را در سفر اخیرش به عربستان سعودی همراهی می کرد از قصد عربستان برای خرید زره پوش های ترکیه به ارزش ۱۰ میلیارد دلار خبر داد.

به گزارش پایگاه «وطن»، «وهاب ماینور» خبرنگار ترکیه ای گفت: در جریان سفر به ریاض هیات های دو کشور تشکیل جلسه دادند. هنگامی که از «اسماعیل دمر» مشاور صنایع دفاعی در این خصوص سوال کردم وی از فروش تسلیحات به عربستان به ارزش ۲/۵ میلیارد تا ۱۰ میلیارد دلار خبر داد.

لازم به ذکر است که ناکامی های فضاحت بار تجاوز سعودی در یمن موجب خدشه دار شدن آوازه کشورهای تولیدکننده سلاح و بویژه آمریکا که اسلحه به رژیم سعودی می فروشند، شده است.

در همین راستا روزنامه «الاخبار» لبنان اعلام کرد که ناکامی سعودی ها و گسترش دامنه جنگ به داخل اراضی سعودی که نخستین بار از زمان تاسیس این کشور بشمار می رود ضربه سنگینی را به آوازه آمریکا وارد نموده و شکست سامانه تسلیحاتی عربستان در مرزها هیبت صنایع نظامی آمریکا را در محک قرار داده است، بویژه اینکه واحد رسانه ای نیروهای یمنی توانسته است انهدام تسلیحات سعودی به دست این نیروها با استفاده از سلاح های قدیمی و نابرابر را به تصویر بکشد. امری که ضربه سنگین دیگری به واشنگتن و آوازه بد آن در خصوص تسلیحات آمریکایی محسوب می شود.

لازم به ذکر است که پیش از این نظامیان صهیونیست نیز که به سلاح های آمریکایی مسلح هستند در تجاوز به لبنان در سال ۲۰۰۶ و سه جنگ دیگر علیه غزه متقبل شکست شدند. ضمن اینکه واشنگتن در مقابله با مقاومت عراق نیز عاجز مانده و ناچار شد به صورت فضاحت باری از عراق خارج شود.

کد N1093975

وبگردی