آفتاب

اعلام حمایت اردن از قطع روابط عربستان با ایران

اعلام حمایت اردن از قطع روابط عربستان با ایران

دولت اردن ضمن اعلام حمایت از عربستان در ماجرای تعرض به سفارت این کشور در تهران تأکید کرد: هیأت‌های دیپلماتیک باید طبق حقوق بین‌الملل محافظت شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی اردن، محمد مومانی، سخنگوی دولت اردن اعلام کرد این کشور قویاً از عربستان در ماجرای تجمع معترضان ایرانی در مقابل سفارت این کشور در تهران حمایت و اعتراض ایران به اعدام یک شیخ شیعه عربستانی را محکوم می‌کند.

سخنگوی دولت اردن در ادامه تأکید کرد: هیأت‌های دیپلماتیک باید طبق حقوق بین‌الملل محافظت شوند و به آنها احترام گذاشته شود.

وی در ادامه مدعی شد این اقدام ایران خلاف حقوق بین‌المللی و کنوانسیون‌های مربوطه است.

به گزارش ایسنا، عربستان سعودی روز یکشنبه به بهانه تجمع معترضان ایرانی در مقابل سفارت ریاض در تهران اعلام کرد روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرده است و از دیپلمات‌های ایرانی خواست تا خاک این کشور را ترک کنند.

حسین جابرانصاری، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان روز گذشته با بیان این که ایران متعهد به حفظ امنیت اماکن دیپلماتیک و دیپلمات‌ها براساس کنوانسیون‌های بین‌المللی است، گفت: آنچه اهمیت دارد این است که دولت میزبان به تعهدات قانونی خود بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی عمل کند و جمهوری اسلامی ایران به وظایف خود در این زمینه برای کنترل امواج احساسات گسترده مردمی که به وجود آمده عمل کرده است.

انتهای پیام

کد N1093845

وبگردی