آفتاب

تایید صلاحیت 256 داوطلب انتخابات خبرگان در فارس

تایید صلاحیت 256 داوطلب انتخابات خبرگان در فارس

فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز گفت که هیئت اجرایی این حوزه انتخابیه، صلاحیت 256 داوطلب، از 285 داوطلب را تایید کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، حیدر عالیشوندی سه‌شنبه 15 دیماه در جمع خبرنگاران، با تصریح اینکه بررسی صلاحیت‌ داوطلبان، در مهلت قانونی و بر اساس قانون و عدالت، توسط هیئت اجرایی انجام شده است، افزود: امیدواریم تمام رسانه‌ها و تحلیل‌گران، مسائل را منصفانه و مشفقانه نقد و بررسی و تحلیل کنند.

وی با تاکید بر اینکه هیئت اجرایی شهرستان شیراز در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، رفتاری عادلانه و برمبنای قانون با تمام داوطلبان داشته است، گفت: طی فرایند بررسی صلاحیت‌ها بیش از 180 داوطلب برای انجام مصاحبه فراخوانده شدند.

عالیشوندی با بیان اینکه پاسخ استعلام‌های انجام شده برای داوطلبان، در مهلت قانون 5 روزه تعیین شده، برای تمام داوطلبان به شکل کامل واصل نشده است، گفت: با توجه به صراحت‌های قانونی، کار هیئت اجرایی نمی‌تواند به واسطه نرسیدن پاسخ استعلام‌ها از تمام دستگاه‌های ذی‌ربط، متوقف بماند.

فرماندار شیراز گفت: از کل داوطلبان این دوره از انتخابات مجلس در شیراز، 6 نفر انصراف دادند و 23 نفر رد صلاحیت شدند که 17 نفر از رد صلاحیت شدگان مرد و مابقی زن هستند.

وی با بیان اینکه وظایف و شیوه عملکرد قانونی هیئت‌های نظارت با هیئت‌های اجرایی تفاوت دارد،‌ گفت: بحث عدم احراز صلاحیت برای هیئت‌های اجرایی دیده نشده است اما هیئت‌های نظارت شورای نگهبان، با توجه به داشتن نظارت استصوابی در انتخابات، روند بررسی صلاحیت‌ها، سخت‌تر خواهد بود.

فرماندار شیراز گفت: ملاک ما پاسخ به استعلام‌ها در مهلت قانونی تعیین شده بوده است، اگر دستگاهی در مهلت لحاظ شده در قانون پاسخ به استعلام نداد، قطعا نمی‌توانیم کار بررسی صلاحیت‌ها را متوقف کنیم.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز همچنین گفت: تاکنون 2 نفر از 29 داوطلبی که از حوزه انتخابیه فارس برای انتخابات خبرگان رهبری، نام نویسی کرده بودند، انصراف داده‌اند.

انتهای پیام

کد N1093831

وبگردی