آفتاب

تصحیح اوراق خبرگان از عصر امروز آغاز می‌شود/دعوت قبول شدگان در آزمون کتبی به امتحان شفاهی

تصحیح اوراق خبرگان از عصر امروز آغاز می‌شود/دعوت قبول شدگان در آزمون کتبی به امتحان شفاهی

میزان نوشت: سخنگوی هیأت عالی نظارت بر انتخابات مجلس و خبرگان رهبری گفت: کسانی که در امتحان کتبی پذیرفته می شوند در امتحان شفاهی هم شرکت می کنند.

 سیامک ره پیک با بیان اینکه در خصوص شرط علمی هم این دوره همانند دوره های قبلی آزمون برگزار می شود گفت: کسانی که در امتحان کتبی قبول شوند باید امتحان شفاهی هم بدهند و پس از قبولی در این دو آزمون داوطلب حضور در مجلس خبرگان شوند.

وی افزود: طبق اطلاعیه حدود 500 نفر باید در این آزمون شرکت می کردند که طبق اطلاعاتی که به ما رسیده امروز 400 نفر در آزمون شرکت کردند.

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ادامه داد: کسانی که در آزمون علمی شرکت نکردند، عملا نمی توانند در بقیه مسیر احراز صلاحیت شرکت کنند.

ره پیک اضافه کرد: به شماره هایی که داوطلبان اعلام کرده بودند پیامک جهت شرکت در آزمون ارسال کردیم.

وی ادامه داد: براساس قانون علاوه بر صلاحیتهای علمی، درباره دیگر شرایط احراز صلاحیت داوطلبان خبرگان نیز بررسی های لازم انجام خواهد گرفت، در هر مرحله اعلام نتایج بررسی صلاحیتها ، امکان اعتراض و بررسی مجدد وجود دارد، نتایج بررسی احراز صلاحیت ها در هیئت های اجرایی به هیئت های نظام اعلام شد.

همچنین سخنگوی شورای نگهبان نیز به ایسنا گفت: احتمالا از امروز تصحیح اوراق داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری آغاز می‌شود.

به گفته نجات‌الله ابراهیمیان زمان آزمون داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: در مدت یکماه (از 4 دی ماه تا 4 بهمن) که شورای نگهبان فرصت بررسی شرایط را دارد نتایج آزمون امروز بررسی می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد:‌ درصورت قبولی افراد در آزمون امروز از آنها مصاحبه‌ شفاهی گرفته خواهد شد.

27214

 

کد N1093770

وبگردی