آفتاب

بیانیه تشکل‌های اسلامی دانشجویی در پی شهادت شیخ النمر

بیانیه تشکل‌های اسلامی دانشجویی در پی شهادت شیخ النمر

جمعی از تشکل‌های اسلامی دانشجویان کشور در محکومیت اعدام شیخ نمر توسط دولت عربستان بیانیه‌ای را صادر کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است:

« مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

از میان مؤمنان مردانی‏ هستند که به پیمانی که با خدا بسته بودند وفا کردند بعضی بر سر پیمان خویش جان باختند و بعضی چشم به راهند و هیچ پیمان خود دگرگون نکرده‌اند.

بار دیگر آزادی‌خواهی و ظلم ستیزی برسر دار رفت، مجاهد بزرگ آیت‌الله شیخ نمر اعدام شد؛ اما انقلابی به پا کرد؛ انقلابی در درون دل تمامی انسان‌های آزاده از مسلمان و غیرمسلمان، شیعه و سنی و عرب و غیرعرب. مجاهدی که در مکتب انقلاب اسلامی آزادگی آموخت و در جامعه خاموش و خفته عرب حجاز شعله‌ بیداری و ‌آزادگی افروخت؛ در دل شیعیان و دیگر مسلمانان و حتی غیرمسلمانان آزادی‌خواه و ‌آزاده، نور امیدی برافروخت و جوانان عرب را درس آزادگی و حق‌جویی آموخت.

رژیم آل سعود که حیات خود را در خاموشی و ناآگاهی مردم عربستان می‌بیند بارها تلاش کرد تا این شعله افروخته را با حبس و حصر و شکنجه خاموش کند و در نهایت به خیال خام خود با اعدام این روحانی بیدار و انقلابی آن هم همچون داعشیان که فرزند ناخلف خودش هستند، قصد خاموشی و به فراموشی سپردن این شیخ اصلاح‌گر و حقیقت‌جو را کرد.

بدین وسیله جمعی از تشکل‌های اسلامی دانشجویان کشور اعدام شیخ نمر را به شدت محکوم کرده و خواستار پیگیری‌های قضایی بین‌المللی توسط نهادهای ذی‌صلاح و حامی حقوق بشر در کشور می‌باشند و نیز اعلام می‌دارند که روحیه ظلم ستیزی شیخ نمر و یارانش در میان مردم عربستان و شیعیان تداوم خواهد داشت.

شهادت رهبر شیعیان عربستان، آیت‌الله نمر، نشانگر واقعیت تلخ تسلط افراطی‌گری و کینه پراکنی برخاسته از وهابیت بر حاکمیت رژیم سعودی و عمق بی‌تدبیری و ناتوانی دولت ریاض است که سرکوب و برادرکشی را راه خروج از بن‌بست و استیصال سیاسی خود دانسته است. بی‌شک اعدام شهید آیت‌الله شیخ نمر باقر‌النمر توسط دست نشاندگان قدرت‌های سلطه‌جو، مدلی از تسویه حساب سیاسی و مذهبی است که این روزها خاورمیانه و برخی کشورهای آفریقایی را در بر گرفته است و امروز مدعیان حقوق بشر و مدافعان آزادی بیان برابر این نوع جنایات سکوت کرده‌اند و به دنبال بزک کردن چهره رژیم‌های خونخوار منطقه هستند.

از همین طریق از تمامی مجامع بین‌المللی و دولت‌ها و اندیشمندان و علما و ملت‌های آزادیخواه جهان می‌خواهیم که با هر ابزاری که در اختیار دارند برای رسوایی و مجازات اینگونه اعمال غیرانسانی و ضدبشری اقدام کنند و به رسالت خود عمل نمایند که به جد معتقدیم که سکوت هر انسان در برابر این ظالمان خیانتی است به بشریت.

همچنین به شدت اقدامات خودسرانه و حمله و تعرض به سفارت دیگر کشورها که نه تنها خلاف تمامی معاهدات و قوانین بین‌المللی، بلکه برخلاف تمامی آموزه‌های اخلاقی اسلام است را محکوم می‌نماییم. این قبیل اقدامات منطق استوار کشور و حقانیت مواضع ما در عرصه بین‌المللی را مخدوش نموده و کشور ما را کشوری بی‌ثبات و ناتوان در حفظ عهد خود نشان می‌دهد. همین‌طور حمله به سفارت عربستان فرصت فضاسازی به این رژیم ستمگر را در جهت مظلوم‌نمایی و قلب واقعیت می‌دهد.

این واقعیتی است که باید به گوش تمامی ظالمان رساند: «نه شیخ نمر مرده است و نه راه او پایان یافته است.»

انتهای پیام

کد N1093747

وبگردی