آفتاب
عبدالله عبدالله در دیدار با رهبر انقلاب:

تروریسم مشکل اصلی افغانستان است/ مشکلات را رفع می‌کنیم

تروریسم مشکل اصلی افغانستان است/ مشکلات را رفع می‌کنیم

رئیس اجرایی دولت افغانستان، مشکل اصلی این کشور را نا امنی و وجود گروه‌های تروریستی خواند و گفت: تلاش می‌کنیم تا مشکلات را رفع و عدالت را در تمام بخش‌ها تأمین کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان، صبح امروز با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرد.

در این دیدار که آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز حضور داشت، آقای عبدالله عبدالله با تشکر از حمایتهای ایران از دولت و ملت افغانستان، گفت: تشکیل دولت وحدت ملی در افغانستان، نسخه خوبی بود و از مشکلات زیادی جلوگیری کرد.

وی مشکل اصلی این کشور را نا امنی و وجود گروه‌های تروریستی خواند و گفت: تلاش می‌کنیم با توکل به خداوند، وحدت و حمایتهای مردم و همچنین با همکاری و حمایت برادران و دوستان ایرانی که از دوران جهاد و مقاومت تاکنون همچنان ادامه داشته است، مشکلات را رفع و عدالت را در تمام بخشها تأمین کنیم.

عبدالله با قدردانی از حمایتهای رهبر معظم انقلاب از ملت افغانستان و همچنین دستور اخیر ایشان برای تحصیل دانش‌آموزان افغانستانی، افزود: این حمایتهای ارزشمند، جایگاه خاص و برجسته‌ای از ایران در میان ملت و دولت افغانستان ایجاد کرده است.

رئیس اجرایی دولت افغانستان افزود: زمینه‌های خوبی برای همکاری ایران و افغانستان وجود دارد که در مذاکرات با مقامات ایرانی تلاش می‌کنیم، راههای افزایش همکاری‌ها را بررسی و دنبال کنیم.

کد N1093630

وبگردی