آفتاب

انتقاد رییس مجلس نمایندگان آمریکا از تصمیم اوباما درباره ایران

انتقاد رییس مجلس نمایندگان آمریکا از تصمیم اوباما درباره ایران

رییس مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از تصمیم دولت این کشور برای عقب‌نشینی از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران از دولت آمریکا خواست تا این تحریم‌ها را علیه تهران وضع کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پاول ریان، رییس مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار یادداشتی در صفحه خود در پایگاه رسمی مجلس نمایندگان ابراز تاسف کرد که دولت باراک اوباما هفته گذشته با تصمیم عقب‌نشینی از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به دلیل برنامه موشکی بالستیک‌اش به استقبال سال 2016 رفت و این یک پایان متناسب برای سالی فاجعه‌بار در عرصه‌ی سیاست خارجی به شمار می‌آید.

ریان در ادامه یادداشت خود با ادعای این که دو آزمایش موشکی اخیر نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است، دولت اوباما را به کوتاهی در پاسخگویی به این اقدام ایران متهم کرد و نوشت: رییس‌جمهور ابتدا گفت که تحریم‌های متناسب با این اقدام را وضع خواهد کرد اما پس از آن که تهران اعلام کرد، تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران خود سرانه و غیرقانونی است، دولت خیلی فوری از تصمیم خود عقب‌نشینی کرد.

وی هم‌چنین به مخالفت سناتورهای دموکرات با تصمیم اخیر دولت در خصوص ایران اشاره کرد و آن را تسلیم در برابر مقامات ایرانی خواند.

رییس مجلس نمایندگان آمریکا در پایان این یادداشت تاکید کرد که دولت باید کار درست را انجام دهد و اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به دلیل این رفتارهایش را به جلو پیش ببرد.

انتهای پیام

کد N1093585

وبگردی