آفتاب
بیانیه پایانی بيست و سومين گردهمايى سراسرى ائمه جمعه كشور/

شورايى متشکل از كشورهاى اسلامى مديريت مراسم حج را بر عهده بگیرد

شورايى متشکل از كشورهاى اسلامى مديريت مراسم حج را بر عهده بگیرد

ائمه جمعه سراسر کشور در بیانیه پایانی نشست خود تاکید کردند: شورايى متشکل از كشورهاى اسلامى مديريت مراسم حج را که متعلق به همه مسلمانان است، بدست بگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در بیانیه پایانی بيست و سومين گردهمايى سراسرى ائمه جمعه كشور تاکید کرد: زمان آن فرارسيده است که شورايى متشکل از كشورهاى اسلامى مديريت مراسم حج را که متعلق به همه مسلمانان است، بدست گرفته تا جهان اسلام ديگر شاهد جنايات مدعيان دروغين خادم‌الحرمين نباشد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

قال الله تبارك و تعالى: «وَدَّ الَّذِينَ كَفَروا لَوْ تَغْفُلُونَ عَنْ اَسْلِحَتِكُمْ وَ اَمْتِعَتِكُمْ فَيَمِيلُونَ عَلَيْكُم مَّيْلَةً وَاحِدَةً» (نساء/ ۱۰۲)

خداوند سبحان را حمد و سپاس بى پايان كه در ظل عنايات و توجهات امام عصر(عج) و در پرتو زعامت بزرگ معمار انقلاب اسلامى حضرت امام خمينى(قدس سره الشريف) و در سايه سار هدايت و مديريت حكيمانه رهبر فرزانه انقلاب امام خامنه اى(ادام الله ظله) كاروان انقلاب اسلامى حركت خود را به سوى افق هاى روشن، با صلابت و اقتدار ادامه مى دهد تا به فضل الهى با غلبه مستضعفان بر مستكبران، بسترساز قيام و دولت كريمه مهدوى(عج) و تحقق وعده الهى «ليظهره على الدين كله» باشد.

بيست و سومين گردهمايى سراسرى ائمه جمعه سراسر كشور در سال «دولت و ملت؛ همدلى و همزبانى» را در حالى به پايان مى بريم كه كام دل و جانمان، لبريز از شهد بركات معنوى و رهنمودهاى عزت آفرين رهبر حكيم و بصير انقلاب اسلامى است که با ترسيم جايگاه و رسالت عظيم نهاد مقدس نمازجمعه به عنوان قرارگاه ايمان، تقوا و بصيرت، مسؤوليت و مأموريت تازه اى را در شرايط كنونى متوجه همه ما ساخت.

شرايط امروز منطقه و جهان و بلكه امت اسلام، شرايطى است سخت و پيچيده و هر آن آبستن اتفاقات و حوادثى است ناگوار؛ در اين ميان نقش ملت بزرگ ايران و نظام مقدس جمهورى اسلامى كه برخاسته از اراده ملى و وحدت و همدلى است، نقشي است بى بديل.

چه بسا همين نقش آفرينى مؤثر است كه سران استكبار به ويژه شيطان بزرگ آمريكا و عوامل مزدورشان در منطقه را با محوريت رژيم مسلمان كش و کودک‌کش آل سعود براى مقابله با ايران اسلامى كه منادى وحدت جهان اسلام است، به صحنه آورده است.

از اين روى ما شركت كنندگان در همايش سراسرى ائمه جمعه كشور كه اين بار تحت عنوان «نقش نمازجمعه در ايجاد همدلى و همزبانى» گردهم آمده ايم، با اداى احترام به مجاهدت‌هاى خالصانه ملت بزرگوار ايران اسلامى و تعهد به پاسدارى از فرهنگ قرآن و اهل بيت(عليهم السلام) و دستاوردهاى سترگ انقلاب اسلامى، لازم مى دانيم موارد ذيل را به استحضار علما و انديشمندان جهان اسلام و ملت شريف و مسؤولان محترم كشور برسانيم:

۱. ما ائمه جمعه سراسر كشور، وحدت كلمه، همدلى و همزبانى دولت و ملت، همبستگى دينى و تبعيت از رهنمودها و تحقق منويات ولى امر مسلمين حضرت امام خامنه اى(مدظله العالى) را يك سرمايه ماندگار براى رسيدن به قله هاى عزت و پيشرفت ايران عزيز مى دانيم و هم چنان بر صيانت از جايگاه الهى ولايت فقيه به عنوان اصلى ترين ميراث حضرت امام خمينى(ره) تأكيد مى نمائيم.

۲. مهم ترين سرمايه پيش برنده امت اسلام، همواره سه عنصر ايمان، بصيرت و اتحاد و نيز دورى از هرگونه غفلت و تشتت و اختلاف بوده است كه البته ملت بزرگ ايران اسلامى با همين پشتوانه عظيم توانسته است در برابر توطئه ها و فتنه هاى گوناگون، راست قامت و استوار بماند، لذا ضمن تأكيد بر ضرورت تعميق وحدت تمامى آحاد امت اسلام اعم از شيعه و سنى، رمز رسيدن به امنيتى پايدار و آرامش جهان اسلام را مقاومت و مجاهدت در برابر فتنه هاى شوم سران استكبار به ويژه مبارزه بى امان با جريانهاى تكفيرى و داعشى مى دانيم و از اين طريق حاميان بين المللى و منطقه اى اين جريانهاى تروريستى را به شدت محكوم مى نمائيم.

۳. تمركز آمريكا روى منطقه غرب آسيا، با جاذبه هاى انرژى و ژئوپلوتيك و به ويژه رشد فزاينده اسلام ناب و تمركز روى ايران اسلامى و تشيع به عنوان قلب تپنده جهان اسلام، نشانه و اماره اى است بر ناتمامى طمع و دشمنى آمريكا نسبت به ملتهاى آزاده به ويژه مردم مقاوم و شريف ايران اسلامى و لذا ضمن تأكيد بر ضرورت رصد همه جانبه نقشه هاى شوم و توطئه هاى شيطان بزرگ آمريكا، با تأسى از مولا و مقتدايمان امام خامنه اى(مدظله العالى) انديشمندان و به ويژه جوانان غرب و شرق جهان را به شناخت عميق تر اسلام و سيره پيامبر رحمت حضرت محمد(ص) و اهل بيت طاهرينش(ع) فرا مى خوانيم و در همين راستا تهاجمات گسترده رسانه اى و القاء موهومات و تبليغات بى اساس ناشى از سياستهاى شوم استكبارى در جهت اسلام هراسى و شيعه هراسى را قاطعانه محكوم مى نمائيم.

۴. به فضل الهى، انتخابات فراروى مجلس خبرگان رهبرى و مجلس شوراى اسلامى، آوردگاه ديگرى براى حضور هوشيارانه و عزتمندانه ملتى خواهد بود كه با درك كامل از فرصت ها و تهديدهاى پيش روى نظام اسلامى و با عبرت و الهام از حوادث تلخ و شيرين گذشته به ويژه فتنه آمريكايى ۸۸ و حماسه غرورآفرين نهم دى ماه، مجالسى در تراز دهه چهارم انقلاب اسلامى (دهه پيشرفت و عدالت) را شكل خواهند داد، تا على رغم ميل و آرزوى دشمنان فتنه انگيز داخلى و خارجى، با افراشتن پرچم ولايتمدارى، كارآمدى و ارزش مدارى، دسيسه هاى دشمن خارجى و عوامل نفوذى داخلى شان را نقش بر آب سازند و لذا از نامزدهاي انتخاباتي و رسانه‌ها و جريان‌هاي سياسي انتظار مي‌رود در راستاي منافع و مصالح ملي، رعايت فرايند قانوني را در اجراي انتخاباتي با شکوه و درخور شأن ملت بزرگ ايران و نظام اسلامي در دستور کار خود قرار بدهند.

۵. بر اين باوريم كه دو اولويت مهم كشور در حال حاضر، به فرموده رهبر حكيم و فرزانه انقلاب اسلامى (اقتصاد و پيشرفت علمى) است، در همين ارتباط از دولت محترم خواستاريم كه با تمام امكانات و قوا، حل مشكلات و پيشرفت اقتصادى مبتنى بر سياستهاى «اقتصاد مقاومتى» و حمايت همه جانبه از استمرار توليد علم و فناورى را در دستور كار خود قرار بدهد. بر اين اعتقاديم كه ارتقاى شگفت انگيز علمى و فناورى ايران اسلامى در دهه اخير، مرهون حاكميت آرامش و ثبات و شكل گيرى و تحكيم فضاى دينى و اخلاقى در دانشگاه ها بوده است، لذا ضمن تأكيد بر ضرورت تقويت و استمرار اين فضا و رويه منطقى و عقلانى، انتظار مي‌رود راه ورود عوامل افراطى و تنش آفرين به حريم دانشگاه ها و محافل علمي قاطعانه مسدود گردد.

۶. امروز بزرگ ترين ميدان مبارزه با دشمن، خلق فرصت هاى شغلى، مهار ركود و گرانى، رفع بيكارى و گره گشايى از معضلات مردم و مقابله با آسيب هاى اجتماعى و فساد در انواع و اقسام مختلف آن مى باشد و لذا بر مسؤولان دلسوز كشور است تا با همت و مديريت جهادي، مسير زندگى توأم با عزت اقشار مختلف را هرچه بيشتر فراهم آورند تا دشمنان انقلاب و نظام در راهبرد ايجاد فاصله ميان ملت با نظام و انقلاب، بيش از گذشته مأيوس و نااميد گردند.

۷. با توجه به اشتباهات راهبردى مكرر دولت سعودى در حمايت آشكار و پنهان از گروه هاى تكفيرى و تروريستي و روشن كردن آتش جنگ و فتنه برادركشى در عراق و سوريه و لبنان و بحرين و كشتار بى رحمانه مردم مظلوم يمن و با اقدام مرموز پائين آوردن قيمت نفت و خسارت وارد كردن به ملت خود و ديگر كشورهاى منطقه و بى تدبيرى در مراسم حج امسال و از همه مهمتر جنايت دردمنشانه اخير در اعدام ۴۷ نفر از عناصر شيعه و سني و در رأس آنها شهادت عالم مظلوم شيخ نمر باقر النمر، زمان آن فرارسيده است که شورايى متشکل از كشورهاى اسلامى مديريت مراسم حج را که متعلق به همه مسلمانان است، بدست گرفته تا جهان اسلام ديگر شاهد جنايات مدعيان دروغين خادم‌الحرمين و حوادث خونين مكه و منى نباشد.

۸. آزادى قدس شريف و رهايى ملت مظلوم و بى دفاع فلسطين را آرمان بلند انقلاب اسلامى و راهبرد سرنوشت ساز حضرت امام خمينى(ره) و خلف صالح ايشان مقام معظم رهبرى(مدظله العالى) براى جهان اسلام و رمز دستيابى به آن را وحدت و اتحاد آحاد مسلمين و حمايت همه جانبه آنان از مقاومت اسلامى و انتفاضه فلسطين دانسته و در راستاى تحقق اين آرمان سترگ، تمامى ظرفيت ها و حمايت هاى مادى و معنوى خود را به كار گرفته و تنها راه حل مسأله فلسطين و بلكه مهار بحران منطقه را انحلال و زوال رژيم صهيونيستى و خروج صهيونيستهاى غاصب از سرزمين هاى اشغالى، مي‌دانيم.

در پايان بار ديگر تأكيد نموده و معتقديم كه يگانه رمز عبور از بحرانهاى متعدد داخلى، منطقه اى و بين المللى و تأمين منافع ملى ايران اسلامى، وحدت دولت و ملت، پرهيز از حاشيه گرايى و ايجاد تنش در جامعه، ديپلماسى فعال و هوشمندانه و عزتمندانه حول محور اطاعت تام و تمام از ولى امر مسلمين جهان حضرت آيت الله العظمى امام خامنه اى(ادام الله ظله) مى باشد.

کد N1093510

وبگردی