آفتاب
معاون سلامت آموزش و پرورش استان همدان:

شیوع شپش ارتباطی با حاشیه‌نشینی ندارد

شیوع شپش ارتباطی با حاشیه‌نشینی ندارد

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان با تایید شیوع شپش در مدارس استان گفت: شیوع شپش در مناطقی مشاهده می‌شود که بهداشت فردی رعایت نمی‌شود و هیچ ارتباطی به حاشیه‌نشینی و مناطق مرفه جامعه ندارد.

"عبداله جعفری" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه همدان، اظهار کرد: این عارضه هر ساله با توجه به شرایط آب و هوایی و عموما در فصل پاییز در همه استان‌های کشور شیوع می‌یابد اما خوشبختانه در استان همدان نسبت جمعیت دانش‌آموزان مبتلا به این عارضه به کل جمعیت دانش‌آموزان تعداد معدودی است.

وی علت شیوع این بیماری را عدم رعایت بهداشت فردی دانست و افزود: این بیماری یک عارضه طبیعی است که هر ساله در سطح استان دیده می‌شود اما به علت اینکه با سال تحصیلی تداخل پیدا می‌کند بنابراین همکاری بیشتر والدین، مراقبین سلامت و مدیران مدارس را می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه استحمام مرتب می‌تواند در مقابله با این بیماری تاثیرگذار باشد، تصریح کرد: برای درمان این بیماری شامپوی "پره‌مترین" تجویز می‌شود همچنین از طریق پیگیری‌های مراقبین سلامت مدارس و آگاهی‌بخشی به والدین از طریق برگزاری جلسه انجمن اولیا، اطلاعات لازم برای درمان و مقابله با این بیماری در اختیار دانش‌آموزان و اولیا قرار داده می‌شود.

جعفری با بیان اینکه مقابله با این بیماری نیازمند یک فعالیت فرهنگی و آموزشی است، افزود: تشخیص به موقع و ارجاع به مراکز درمانی از اولویت‌های مهم درگیر شدن با این بیماری است.

وی در پایان گفت: این عارضه در هر دو جنسیت نیز دیده می‌شود اما انتقال آن در دختران به واسطه داشتن موهای بلند بیشتر است.

انتهای پیام

کد N1093471

وبگردی