آفتاب

دو هیات فلسطینی به قاهره و پاریس می‌روند

دو هیات فلسطینی به قاهره و پاریس می‌روند

وزیر خارجه فلسطین اعلام کرد که دو هیات فلسطینی به مصر و فرانسه سفر خواهند کرد تا به هماهنگی با این دو کشور برای رفتن به شورای امنیت بپردازند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اماراتی الخلیج، ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین اعلام کرد که یک هیات فلسطینی به ریاست صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان به مصر خواهد رفت تا به هماهنگی با این کشور بپردازد چراکه اخیرا مصر عضو غیردائم شورای امنیت شده است.

به گفته مالکی، عریقات با نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب دیدار خواهد کرد و وی را در جریان تحرکات جدید فلسطینی‌ها قرار خواهد داد.

مالکی نیز خود ریاست هیاتی را برعهده خواهد داشت که برای بررسی این مساله به پاریس سفر خواهد کرد.

مالکی تاکید کرد که با لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه برای تکمیل هماهنگی‌ها میان دو طرف دیدار خواهد کرد.

وی تاکید کرد : ما تمامی مسیرها را خواهیم رفت و سال جاری میلادی سال تحرکات گسترده فلسطینی‌ها در سطح بین‌المللی درباره دیپلماسی و قوانین بین‌المللی است.

با وجود اقدامات ظالمانه‌ای که اسرائیل در حق فلسطینی‌ها انجام می‌دهد اما شاهد اقدامات جدی از سوی جامعه جهانی علیه اسرائیل نبوده‌ایم. تشکیلات خودگردان فلسطین در پی این است که اسرائیل را به دلیل جنایت‌هایش علیه مردم فلسطین در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه کند و حمایت لازم از مردم فلسطین را از نظر بین‌المللی به دست آورد. اخیرا طی انتفاضه قدس ده‌ها فلسطینی به دست نیروهای رژیم صهیونیستی شهید شده‌اند.

انتهای پیام

کد N1093347

وبگردی