آفتاب

سواحل گیلان، شاهراهی برای رسیدن به توسعه پایدار

سواحل گیلان، شاهراهی برای رسیدن به توسعه پایدار

‌معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان تمرکز بر روی سواحل را یک ضرورت برای رسیدن به توسعه پایدار دانست.

‌معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان تمرکز بر روی سواحل را یک ضرورت برای رسیدن به توسعه پایدار دانست.

حمیدرضا آذرپور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، در حاشیه نشست اعضای ستاد ساماندهی سواحل استان با موضوع بررسی نقش دستگاه های اجرایی عضو ستاد و برنامه ریزی برای اجرای بهتر فعالیت ها دردفتر امور اجتماعی استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: موضوع ساماندهی سواحل و آماده سازی این بخش برای جذب بیشتر گردشگر به عنوان یک ضرورت است.

وی از آمادگی اعضای عضو ستاد برای اجرای طرح های ساحلی و جدیت آنان در فراهم نمودن امکانات رفاهی مطلوب و بسترسازی ورود گردشگر به نوار ساحلی گیلان خبر داد و گفت: حضور رضایتمندانه گردشگران در سواحل می تواند موجب استمرار سفر به استان و نیز اشتیاق آنان برای آشنایی با فرهنگ، تاریخ و هویت ملموس و معنوی گیلان باشد.

این مسئول از تشکیل 8 کمیته در ستاد ساماندهی سواحل استان خبر داد و گفت: این اداره کل در 5کمیته از جمله، کمیته پیشگیری از حوادث و تلفات انسانی‌، کمیته فرهنگی، کمیته خدمات رفاهی و بهداشتی‌، کمیته توسعه و عمران و نیز کمیته پشتیبانی و مالی به عنوان عضو فعالیت دارد و در کمیته اسکان نقش ریاست کمیته را ایفا می کند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری گیلان اضافه کرد: دستگاه های عضو ستاد مکلف به اختصاص بودجه سالیانه برای صیانت از سواحل و اجرای برنامه های طرح شده در حوزه ساحلی هستند که این امر می تواند در ساماندهی مطلوب نقش اثرگذاری ایفا کند.

آذرپور با بیان اینکه سواحل ظرفیت خوبی برای ترویج گردشگری ساحلی و دریایی و همچنین افزایش کسب درآمد از طریق ورود گردشگر دارند، تمرکز بر روی سواحل را یک ضرورت برای رسیدن به توسعه پایدار خواند.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری گیلان اطلاع رسانی در نقاط پرتردد و مبادی ورودی استان است از برپایی چادرهای اطلاع رسانی گردشگری و استقرار راهنمایان در آن مناطق همچون سال‌های گذشته خبر داد.

این مسئول در پایان استقرار 80 واحد هتل و هتل آپارتمان مشرف به دریا را فرصتی مغتنم برای حراست از سواحل برشمرد و خاطرنشان کرد: این تاسیسات با حراست و رعایت نظافت سواحل اطراف خود و نیز استخدام فردی به عنوان غریق نجات در اجرای صحیح برنامه های ستاد ساماندهی سواحل استان همکاری خواهند کرد.

انتهای پیام

کد N1093234

وبگردی