آفتاب

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: اختلاف میان ایران و عربستان امنیت خاورمیانه را تهدید می‌کند

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: اختلاف میان ایران و عربستان امنیت خاورمیانه را تهدید می‌کند

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد، افزایش عداوت و دشمنی میان ایران و عربستان سعودی یادآور اختلافات مذهبی بی‌ثبات‌کننده‌ای است که امنیت در خاورمیانه را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از استارز اند استریپس، ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: با توجه به اینکه فرقه‌گرایی یکی از منابع بی‌ثباتی است، ما به شدت نسبت به اطلاعیه عربستان سعودی مبنی بر قطع روابط با ایران نگران شده‌ایم. ما به شدت در تلاشیم تا به معانی و مفاهیم واقعی این تصمیم پی ببریم.

وی افزود: هنوز زود است که از اختلافات میان ایران و عربستان به تصمیم گیری‌های نظامی برسیم. مهمترین و قابل توجه‌ترین چالش در خاورمیانه داعش بوده است. اما قطعا چالش‌های مربوط به اختلافات مذهبی در خاورمیانه قبل از ظهور داعش وجود داشته و در حال حاضر با اطلاعیه عربستان مبنی بر قطع روابط با ایران مجددا پررنگ شده‌اند.

از نظر دانفورد بحران در خاورمیانه و مبارزه با داعش جزو انبوهی از مسائل امنیتی پیچیده‌ قرار دارند که پنتاگون با آن‌ها مواجه است.

اعدام شیخ نمر النمر، روحانی برجسته شیعه و یکی از منتقدان دولت عربستان منجر به اعتراضات در سراسر منطقه شد. پس از آنکه برخی معترضان ایرانی در اعتراض به اعدام شیخ نمر النمر از دیوار سفارت عربستان در تهران بالا رفته و آنجا را به آتش کشیدند، عربستان روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرد.

انتهای پیام

کد N1093185

وبگردی