آفتاب

فیلیپو گراندی رئیس آژانس پناهندگان سازمان ملل شد

فیلیپو گراندی رئیس آژانس پناهندگان سازمان ملل شد

فیلیپو گراندی که از مقام‌های سازمان ملل متحد است و در امور سیاسی و پناهندگان در خاورمیانه، آفریقا و آسیا کار کرده، دوره پنج ساله خدمت در سمت کمیسیونر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان را آغاز کرد و جانشین آنتونیو گوترس شد که پس از بیش از 10 سال دوران خدمتش اخیرا به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، گراندی 58 ساله ایتالیایی سابقا ریاست آژانس کمک به آوارگان فلسطینی را در آژانس کار و امداد سازمان ملل متحد(آنروا) در دست داشت. وی در جریان سخنرانی خود گفت که در زمان "بسیار دشواری" این سمت را در دست گرفته و تاکید کرد که تلاش‌های جدیدی باید در راستای حل مشکلاتی که میلیون‌ها تن را در سراسر جهان آواره کرده، انجام داد.

گراندی روز دوشنبه وارد مقر کمیسیونر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان مستقر در ژنو شد. وی در سخنان خود گفت: این آژانس در آب‌های بسیار سهمگین حرکت می‌کند. زمان بسیار دشواری است و ترکیب چندین درگیری و در نتیجه آن جابجایی انسانی گسترده، چالش جدید پناهجویان، شکاف عمیق میان نیازهای بشردوستانه و منابع و نیز رشد بیگانه‌هراسی بسیار خطرناک است.

سخنان گراندی در حال مطرح شد که شمار افرادی که در سراسر جهان مجبور شدند از جنگ و درگیری بگریزند، همچنان رو به افزایش است و بیش از یک میلیون مهاجر و پناهجو تنها در سال گذشته میلادی از مدیترانه برای رسیدن به اروپا عبور کردند. وی افزود: راه پیش روی چندان هموار نیست اما امید دارم که با همکاری با دولت‌ها، جوامع مدنی و سایر شرکا بتوانیم از ارتقای سطح زندگی میلیون‌ها پناهجو و آواره داخلی و مردم بدون کشور اطمینان حاصل کنیم. راه‌حل این بحران‌ها رسیدگی به ریشه‌های آن است و در کنار آن باید همکاری گسترده‌ای صورت بگیرد.

انتهای پیام

کد N1093128

وبگردی